مجلس

تحرکات تندروانه نباید انسجام مجلس را از بین ببرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:نمایندگان بهتر است تابع قانون باشند و بر طبق قوانین در مجلس حرکت کنند.
سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما با اشاره به نامه چندتن از نمایندگان به رهبری در جهت «عفو نرگس محمدی» اشاره و بیان داشت: چنین اقدامی برخلاف قانون، آیین نامه داخلی مجلس و عرف سیاسی است.

وی در ادامه افزود: ما نباید مقام معظم رهبری را در مقابل قانون وچنین مطالباتی قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: از سوی خودم از نمایندگانی که به مقام معظم رهبری نامه نوشتهاند درخواست دارم که به سوالی مبنی بر اینکه آیا چنین موضوعی قابل عفو است؟ پاسخ دهند.

نقوی حسینی تصریح کرد: ما نمیتوانیم بیان کنیم که احوال شخصیه افراد در خارج از کشور چگونه باشد! اما این را نباید فراموش کنیم که نماینده شدن در جمهوری اسلامی ایران ضابطه دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با بیان ضرب المثلی مبنی بر اینکه ما برخی افراد را از مسجد خارج نمیکنیم اما وی را به امام جماعت مسجد نیز بر نمیگزینیم، تصریح کرد: کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) برگرفته از فضائل ملت است، آیا میشود پذیرفت که فردی با ویژگیهای منحصر به خودش میتواند بیاید و بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی تکیه بزند؟

نماینده مردم ورامین در خانه ملت اذعان داشت: نمایندگانی که به مقام معظم رهبری در خصوص عفو «نرگس محمدی» نامه نوشتهاند بیایند و پاسخگوی ملت در این زمینه باشند.

نقوی حسینی، با تأکید بر این مطلب که تحرکات این چنینی در مجلس باعث میشود تا فضای مجلس را به عدم انسجام پیش ببرد و خط کشیهای بین نمایندگان بیشتر از گذشته شود، گفت: نمایندگان بهتر است تابع قانون باشند و بر طبق قوانین در مجلس حرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طرح نمایندگان در جهت حل مشکل «نرگس محمدی» اشاره و بیان داشت: این طرح با رأی شکننده نمایندگان به تصویب رسید و در ‌‌نهایت از سوی شورای نگهبان رد شد.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه یک نماینده همچون (مطهری) میتواند در مجلس تنها برای یک نفر و منافع شخصی خود در مجلس قانون وضع کند، گفت: مجلس تنها برای یک فرد قانون وضع نمی‏کند بلکه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مهمتر از فرد است و نمایندگان همواره باید حلال مشکلات مردم باشند تا افراد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به اینکه آقای مطهری به اصولیات آموزههای دینی مقید هستند، گفت: آقای مطهری بارها از صحن علنی مجلس حتی با نشان دادن تصاویر بدحجابی مردم عادی اعتراض به وضع فرهنگی کشور داشتند و البسه بر تن مانکنها را در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشتند و از این موضوع ابراز نگرانی کردند و بیان داشتند چرا مانکنها به این شکل و ظاهر هستند چگونه به دنبال این هستند برای فردی قانون تصویب و مشکل وی را حل و فصل کنند، رفتار کنونی مطهری با رفتارهای گذشتهاش کاملا تفاوت دارد.

وی در خاتمه خطاب به مطهری، گفت: امیدوارم ایشان فراموش نکرده باشند که به اصولیات آموزههای دینی مقید بودهاند.

https://shoma-weekly.ir/2GooSX