مجلس

تبدیل صنعت دفاعی ایران به مکمل اقتصاد کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت دفاعی کشور با گشودن باب صادرات دفاعی در آینده نزدیک به مکمل مهمی برای اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

قالیباف به مناسبت روز صنایع دفاعی کشور افزود: قابلیت بازدارندگی و توان دفاعی کشور ما بومی و جوشیده از فکر و توان ایرانی است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع از افزایش مستمر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستاوردهای غرورآفرین صنعت دفاعی کشور علاوه بر آنکه نمادی از شکست سیاست های تحریمی دشمنان ایران اسلامی است، به روشنی نشان می دهد که اگر به جوانان مومن و متخصص کشور اعتماد کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم و قله های پیشرفت را فتح کنیم.

قالیباف با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور اکنون سه ویژگی مهم و راهبردی را با هم ترکیب کرده است، گفت: اول اینکه به یک صنعت پیشران تبدیل شده که همزمان با خود سایر رشته های علمی به ویژه فنی و مهندسی را تغذیه کرده و توسعه می دهد و دوم اینکه با تامین نیازمندی نیروهای مسلح و ایجاد برتری فناورانه نقش مهمی در قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور ایفا می کند و سوم با گشودن باب صادرات دفاعی در آینده نزدیک به مکمل مهمی برای اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/CLgtK5