ویژه

تا انتخابات


کاندیداهای مجلس از تخریب پرهیز کنند
مشرق نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری  در حاشیه مراسم گرامیداشت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی، در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش و همچنین پرتاب ماهواره به فضا اظهار داشت: حضور ایران در فضا موضوع بسیار مهمی است و فرستادن ماهواره کار کوچکی نیست.
وی همچنین در پاسخ به سؤال انتخاباتی یکی از خبرنگاران، به کاندیداهای انتخابات مجلس نهم توصیه کرد که نکات مثبت را گفته و از تخریب پرهیز کنند.

سرلیست باید پرچمدار
 ارزش های فهرست باشد
دکتر علی اکبر ولایتی در مورد ویژگی سرلیست این جبهه گفت: سر لیست جبهه متحد اصولگرایان قاعدتا نسبت به بقیه افراد لیست امتیازات بیشتری دارد و بدون تردید سابقه ایشان، به لحاظ جایگاه  اجتماعی، به لحاظ اعتقادی و سیاسی و مقبولیت در نظر مردم که بر اساس نظرسنجی ها مشخص می شود نسبت به دیگران در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: سرلیست هر فهرست انتخاباتی باید نشانه، علامت و مظهر تمام ارزشهای مورد قبول اعضای فهرست و پرچمی برای شناخت مردم نسبت به خطوط مشی ایجابی و سلبی آن فهرست باشد که در جبهه متحد اصولگرایان در تهران نیز همینگونه خواهد بود.

انتقاد از هزینه کردن از رهبری
ایلنا: حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی با اشاره به سخنان یکی از اعضای جبهه پایداری مبنی بر مخالفت مقام معظم رهبری با نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان گفت: ‌هیچ کدام از ما حق نداریم برای اثبات خود، دیگران را با هزینه کردن از مقام معظم رهبری تخریب کنیم. وی افزود: مواضع مقام معظم رهبری از طرف خودشان یا دفتر ایشان اطلاع رسانی می‌شود و ما باید حرف خود را بزنیم و نباید به خود اجازه دهیم در این مسائل این گونه رفتار کنیم.
نماینده اصولگرای مجلس هشتم خاطرنشان کرد: ما هم روی عده‌ای از نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری حرف داریم؛ اما رهبری فرمودند، با یکدیگر رقابت کنید، ولی یکدیگر را تخریب نکیند و ما باید در محدوده خودمان سخن بگوییم.

با عمل به فرمایشات رهبری
انتخاباتی سالم خواهیم داشت

مهر: داریوش قنبری با بیان اینکه فرمایشات و رهنمود های مقام معظم رهبری را محور برنامه های انتخاباتی خود قرار می دهم، اظهارداشت: صحبت های مقام معظم رهبری درخصوص بحث انتخابات هم وحدت آفرین بود و هم موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد. سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نیز باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، تاکید کرد: بیان توانایی ها بدون تخریب دیگران باید به عنوان یک اصل ، محور رقابتهای انتخاباتی قرار بگیرد. عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، افزود: بنابراین اگر فرمایشات رهبری و رعایت اصل پرهیز از تخریب محور رقابتهای انتخاباتی کاندیداها قرار بگیرد انتخاباتی مشروع و سالم خواهیم داشت که زمینه هیچگونه فتنه گری و سوءاستفاده دشمنان نیز در آن مهیا نخواهد شد.
با اصلاح‌طلبان ائتلاف نمی‌کنیم
فردا: علی مطهری نماینده مردم تهران به تاسیس جبهه منتقدان دولت اشاره کرد و گفت: همه چیز به نظر و رای مردم بستگی دارد. نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: بالاخره برخی‌ها با توجه به تبلیغاتی که علیه شخص بنده می‌شود، تمایل نداشتند که بنده در لیست جبهه متحد اصولگرایان باشم.  خبرنگاری از مطهری درباره ائتلاف جبهه منتقدان با اصلاح طلبان پرسید که وی گفت: چنین بحث و قراری وجود ندارد.  نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: اگر مخالفان ما بدانند که ما رای بالایی داریم تخریب‌ها را علیه بنده افزایش می‌دهند اما این تخریب‌ها همیشه نتیجه عکس دارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در باره ائتلاف جبهه منتقدان با لیستی که شهاب‌الدین صدر در راس آن قرار دارد،گفت که این موضوع مطرح نیست.


اصلاح‌طلبان خواستار مشارکت گسترده‌اند
فارس: حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات باید مورد توجه تمام دلسوزان انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان از عموم ملت ایران برای حضوری دشمن‌شکن در انتخابات دعوت می‌کنند.
وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری برای حضور گسترده در انتخابات حجت‌ را برای همه تمام کرده است، گفت که پیش بینی می‌شود حضور مردم در انتخابات دشمن را به وحشت بیاندازد.

 

https://shoma-weekly.ir/CQBlXy