ویژه

تا انتخابات

مقدمات تهیه فهرست نامزدهای
 انتخابات تهران در حال انجام است
فارس: غلامعلی حدادعادل اظهار داشت: با جبهه پایداری در ماه‌های اخیر به راه‌های گوناگون صحبت کردیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بود که جبهه پایداری به جبهه متحد بپیوندد تا یکپارچه باشیم، گفت: اما فعلا موفق نشده‌ایم. وی درباره لیست جبهه اصولگرایان متحد، خاطرنشان کرد: هنوز لیستی اعلام نکرده ایم.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در خصوص رد صلاحیت برخی چهره‌های اصولگرا از جمله علی مطهری، بیان داشت: سلیقه من با سلیقه آقایانی که نام بردید متفاوت است و جبهه متحد هم درباره هیچکس از جمله این آقایان هنوز تصمیمی نگرفته است.

تصمیم جبهه متحد
بر معرفی لیست اختصاصی است
اعتدال: حسن غفوری فرد با اشاره به درخواست های مکرر از جبهه پایداری برای پیوستن به روند وحدت اصولگرایان گفت: نظر ما هنوز هم به اتحاد است ،  اما ظاهرا با راهی که پیش می روند، امکان رسیدن به اتحاد ضعیف تر می شود. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: جبهه پایداری لیست خود را تهیه کرده و حتی در خیلی از استانها معرفی هم کرده است ، اما جبهه متحد اصولگرایان لیستی اعلام نکرده است.
وی افزود: نظام ما حزبی نیست اما بیش از 200 حزب ، گروه و جبهه در کشور داریم و احتمال وجود برخی نامها در لیست های مختلف زیاد است اما تصمیم جبهه متحد بر معرفی لیست اختصاصی است.

جبهه پایداری هنوز
به جمع بندی قطعی نرسیده است
تابناک: علی اصغر زارعی عضو ارشد جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ما درباره ارائه لیست واحد یا مجزا هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ایم ، اما دنبال هماهنگی های پایانی هستیم.
نماینده مردم تهران افزود: چه اشکالی دارد اگر دو لیست از اصولگرایان داده شود و افرادی هم در دو لیست مشترک باشند ؛ به نظر ما این مساله  اشکالی ندارد.

ترافیک نمایندگان سابق ردصلاحیت شده
 در راهروهای مجلس
جهان: برخی از نمایندگان اصلاح طلب ادوار گذشته همچون اکبر اعلمی نماینده تبریز در مجلس ششم، ناصر نصیری نماینده گرمی و دشت مغان در مجلس هفتم، مهر انگیز مروتی نماینده اردبیل در مجلس هفتم برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کردند اما ظاهرا هیئت اجرایی صلاحیت آنها  را رد کرده است.
این عده از نمایندگان سابق مرتب در راهروهای مجلس حضور دارند و گویا هدف شان رایزنی برای تائید صلاحیت است.

رد صلاحیت دو روحانی نزدیک به مشایی 
فارس: عباس امیری‌فر امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری و بهمن شریف‌زاده که به ترتیب در مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی تایید و رد صلاحیت شده بودند، این‌بار هر دو آنها در مرحله بررسی شکایات و رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس نهم از سوی هیئت‌های نظارت، رد صلاحیت شدند.
گفتنی است هر دو روحانی یاد شده از نزدیکان اسفندیار مشایی هستند.
تکمیل حماقت ۸۸ در سال ۹۰
صبح انتخاب: شنیده‌ها حاکی از آن است که موج انتقادات داخلی درون جریان فتنه از محمد خاتمی به دلیل در پیش گرفتن راهبرد عدم مشارکت در انتخابات در حال افزایش است. به گزارش کیهان، محمد خاتمی اکنون از جانب برخی گروه های داخل جریان اصلاحات متهم به سوزاندن سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان شده است.
براساس برخی گزارش های دریافتی کیهان، اخیرا تعدادی از اصلاح طلبان در دیدارهای جداگانه خطاب به خاتمی تاکید کرده اند ضربه ای که قرار است او در سال ۹۰ به اصلاحات وارد کند به اندازه همان ضربه ای است که توسط موسوی و کروبی در سال ۸۸ به جبهه اصلاحات وارد شده است. این افراد به خاتمی گفته اند اگر اقدامات احمقانه سال ۸۸ منجر به از دست رفتن اعتبار و سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان شد، راهبرد تحریمی خاتمی در سال ۹۰ باقیمانده سرمایه اصلاحات را هم از بین برده و در واقع حماقت سال ۸۸ را تکمیل می کند.
بنابراین گزارش، منتقدان خاتمی عمدتا به ثبت نام تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاهها که بسیاری از آنها گرایش اصلاح طلبی دارند اشاره کرده و تاکید می کنند اگر خاتمی و اصلاحات نزد نخبگان اعتباری داشت این عده نباید در انتخابات ثبت نام می کردند.

 

https://shoma-weekly.ir/IjuF1G