ویژه

تایید جامعتین، حجت شرعی رای به فهرست جبهه متحد اصولگرایان


حجت الاسلام محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه روحانیت مبارز، امام جمعه کرج و مدرس درس خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیه تهران و کرج است که از طرف جامعه روحانیت در فهرست جبهه متحد اصولگرایان وارد شد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: جلوگیری از برخی افراطها و مشخص شدن تفاوت های جریان انحرافی و جریان اصولگرایی یکی دیگر از علل تبیین منشور اصولگرایی بود ، آیت‌الله مهدوی کنی برخی افراد را اصولگرا می دانستند اما متاسفانه برخی تندروها آن ها را جزو فتنه‌گران و خارج از دایره اصولگرایی می‌دانستند. آیت‌الله مهدوی کنی تعریف می‌کردند که با یکی از این تندروها صحبت می‌کردند که این تنگ نظری‌ها، این بستن قافیه‌ها که همه نیروها را ریزش بدهیم با مشی امام و رهبری نمی‌خواند و با این روش علی می‌ماند و حوضش.
عضو فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان گفت: اخلاق انتخاباتی در این مقطع بسیار بد بود. اصلاً تصور نمی‌کردیم اصولگرایان ارزشی این طور رفتار کنند یک وقت افراد یک برگ یا شاخه‌را می‌شکنند اما اینها با انتشار بولتن علیه آیت‌الله یزدی و آیت الله مهدوی کنی درصدد خرد کردن تنه‌های اصلی هستند. گاهی مدعی شدند ما کسی را تخریب نکردیم اما باز خودشان مدعی شدند ادبیات ما در این بولتن خوب نبود به راحتی می‌توان با ادبیات بد افراد شاخص را تخریب کرد.
 امام جمعه کرج در خصوص ترکیب مجلس آینده اظهار داشت: مجلس نباید یک دست باشد. اما مجلس باید یک حد نصابی را داشته باشد که آن حد نصاب در مقاطع حساس بتواند به تصویب قانون برسد، خطری که برای  مجلس آینده وجود دارد این است که اصولگرایان یا هر طایفه دیگر حد نصاب لازم را کسب نکنند و مجلس مثلثی به وجود آید که این مجلس حد اکثریت ندارد و به همین دلیل در مقاطع حساس که باید تصمیمات مهم گرفته شود فشل می‌شود. این خطر بزرگی است و به همین دلیل است که بزرگان اصولگرا تلاش می‌کردند اصولگرایان را زیر یک پرچم وارد انتخابات کنند.
وی در پایان تایید جامعتین بر فهرست جبهه متحد  را حجت شرعی برای رای دادن مردم عنوان کرد.


https://shoma-weekly.ir/Y53a6W