مجلس

تئاتر می توان نقش موثری در الگوسازی پیدا کند

اگرچه همه مردم و مخاطبان تئاتر یکدست و از یک سنخ نیستند ولی اگر کارهایی از جنس موضوعات دفاع مقدس و بزرگان آن تولید شود، آن عده که با تئاتر بیگانه شده اند، پس از دیدن چنین نمایشهایی، دیدن تئاتر را در سبد فرهنگی خود قرار می دهند.
فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس که در ادوار گذشته مجلس در کمیسیون فرهنگی عضویت داشت، تولید آثاری از این دست را برای شناسایی بزرگان کشور به نسل جوان لازم می داند و از تلاش برخی هنرمندان برای رسیدن به این موضوع تشکر می کند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس معتقد است قدرت تاثیرگذاری آثاری که به ویژه در حوزه دفاع مقدس تولید می شود، قابلیت نفوذ در اذهان و افکار عموم را به طرز بالایی دارد و تاکید کرد: شاید اینگونه تئاترها نظیر "تکه های سنگین سرب" و بازی قوی بازیگران آن باعث شود نوع نگاه مردم به دیدن تئاتر تغییر کند و آنها بیشتر تمایل داشته باشند خود را در معرض تولیداتی از این دست قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگرچه همه مردم و مخاطبان تئاتر یکدست و از یک سنخ نیستند ولی اگر کارهایی از جنس موضوعات دفاع مقدس و بزرگان آن تولید شود، آن عده که با تئاتر بیگانه شده اند، پس از دیدن چنین نمایشهایی، دیدن تئاتر را در سبد فرهنگی خود قرار می دهند.

منبع:خانه ملت

https://shoma-weekly.ir/QxWWK6