مجلس

تأخیر در بودجه آثار و تبعات زیانباری را بر اقتصاد کشور دارد

حمیدرضا فولادگر با اشاره به تأخیر ارائه بودجه اظهار داشت: چنانچه که ما اطلاع داریم و آقای لاریجانی هم بیان کردند نامه‌ای ارسال شده است و هم مقام معظم رهبری توصیه کرده‌اند و از آقای رئیس جمهورخواسته‌اند که لایحه بودجه هرچه زودتر به مجلس بیاید.

حمیدرضا فولادگر با  اشاره به تأخیر ارائه بودجه اظهار داشت: چنانچه که ما اطلاع داریم و آقای لاریجانی هم بیان کردند نامهای ارسال شده است و هم مقام معظم رهبری توصیه کردهاند و از آقای رئیس جمهورخواستهاند که لایحه بودجه هرچه زودتر به مجلس بیاید.

وی با بیان اینکه تأخیر در بودجه آثار و تبعات زیانباری را بر اقتصاد کشور دارد، خاطرنشان کرد: قطعاً دیرآمدن بودجه به مجلس تبعات زیانباری را بر اقتصاد کشور وارد میکند زیرا قدرت برنامهریزی را از مسئولین سلب میکند و حتی قدرت نظارت نیز سلب میشود.

 برنامههایی که در مرحله اجرا  به صورت فصلی است و تابستان و زمستان در آن  مهم است؛ مسلماً تا بودجه ابلاغ شود قطعاً آن برنامهها  سلب میشود. بهطور کلی تأخیر بودجه را از هر دریچهای که نگاه میکنیم خصوصاً از بعد قانونی، میرسیم به اینکه این بودجه را باید دولت زودتر به مجلس ارائه  بدهد. عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به علت این تأخیرها در این چند سال اخیر گفت: حقیقتاً ما شنیدهایم که مدتهاست این کار در معاونت برنامهریزی تمام شده است و تاکنون  طول کشیده است تا در دستور کار دولت قرار گیرد،  البته  چندروزی است که در دولت در حال بررسی است. 

حال اینکه  علت تأخیر چیست، برای ما نیز مورد سؤال است! ما نمیخواهیم سوءظن داشته باشیم ولی دلایل محکمی هم وجود ندارد که این بودجه چرا عقب افتاده است.

https://shoma-weekly.ir/b8bzCa