مجلس

تأخیر در ارایه لایحه بودجه موجب مشکلات اقتصادی خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأخیر بودجه در سه سال متوالی اظهار داشت: ما تأخیر بودجه را در سه سال متوالی داشته‌ایم. از این تأخیر، طبیعتاً مشکلات اقتصادی به‌وجود می‌اید. یعنی جامعه تا سه ماه بلا تکلیف است و تا بودجه به دستگاه‌ها هم ابلاغ بشود تقریباً چهار ماه طول می‌کشد که این کار خوبی نیست. دولت بایستی به موقع بودجه را بدهد.

موسی الرضا ثروتی عضوهیأترئیسه فراکسیون حزبموتلفه اسلامی در رابطه با در خواست نمایندگان از دولت جهت ارائه لایحه چند دوازدهمی بودجه به مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه سال آینده هنوز به مجلس نیامده است نمایندگان خواستار ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه شدند و اگر همچنان دولت چند دوازدهم را ارائه ندهد، ناگزیریم تنخواه تعیین نماییم. احتمالاً تنخواه را برای 3 ماه الی 4 ماه تعیین کنیم. زیرا در خرداد ماه برگزاری انتخابات است و خوب نیست کشور بدون بودجه باشد. امیدواریم که دولت به این موضوع توجه کند. در صورت عدم توجه دولت مجبوریم یک تنخواه سه ماهه را مجلس تشخیص بدهد وبه دولت بدهیم تا کارها انجام بگیرد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأخیر بودجه در سه سال متوالی اظهار داشت: ما تأخیر بودجه را در سه سال متوالی داشتهایم. از این تأخیر، طبیعتاً مشکلات اقتصادی بهوجود میاید. یعنی جامعه تا سه ماه بلا تکلیف است و تا بودجه به دستگاهها هم ابلاغ بشود تقریباً چهار ماه طول میکشد که این کار خوبی نیست. دولت بایستی به موقع بودجه را بدهد.

نماینده مردم بجنورد در بیان دلایل این تأخیر گفت: این تأخیرات دو دلیل میتواند داشته باشد. یکی از دلایل آن است که تنظیم بودجه واقعاً برایشان سخت است و آن تخصص وتجرب لازم را در بخشهای مختلف دولت ندارند. مشکلی دیگر آن این است که متأسفانه تعمدی در این رابطه وجود دارد. بنده به واقع نمیدانم چه منافعی برای آنها دارد. به نظر میرسد آنها دوست دارند؛ مجلس را طوری موظف کنند که از حدود قانونی خودش تخطی کند. ولی مجلس هم به واقع تخطی نمیکند. درخصوص بودجه نمایندگان باید سر فرصت پیشنهاد بدهند و نظر بدهند و درکمیسیون تلفیق بررسی بشود و این زمان میبرد. امیدواریم دولت زودتر بودجه را ارائه دهد.

همچنین ثروتی با تأکید بر ضرورت  وحدت بین اصولگرایان در انتخابات آتی گفت: در جریان اصولگرایی ائتلافاتی که در رابطه با انتخابات مطرح است 1+2 است. قطعاً اصولگرایان کاندیدا دیگری خواهند داشت. بهتر است که اصولگرایان با یکدیگر متحد بشوند و مانند انتخابات گذشته واقعاً تعهد بدهند که بیایند و با هم مشارکت کنند ویک نفر را انتخاب کنند. ضروری است همه پشت همان یک نفر قرار بگیرند و با یکدیگر همکاری داشته باشند و روی انتخاب وزرا و مسئولین مشورت نمایند. لذا من معتقدم که بایستی وحدت بین گروههای اصو لگرا وجود داشته باشد و آنان باید اختلافات و اختلاف نظرها را کنار بگذارند و سعی کنند با هم متحد بشوند تا یک کاندیدای واحدی را معرفی کنند تا ان شاالله موفق شویم.

 

https://shoma-weekly.ir/SYOsVa