مجلس

بی‌مهری و بی‌عنایتی در بودجه ۹۳ دلیل استعفای نمایندگان خوزستان

نمایندگان استان خوزستان به دلیل بی‌مهری و بی‌عنایتی که در بودجه ۹۳ نسبت به استان خوزستان مشاهده کردند، تصمیم به استعفا گرفتن
ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در رابطه با استعفای نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: نمایندگان استان خوزستان به دلیل بیمهری و بیعنایتی که در بودجه ۹۳ نسبت به استان خوزستان مشاهده کردند، تصمیم به استعفا گرفتند.

وی با بیان مشکلات استان به عنوان دلیل عمده این اقدام گفت: علی رغم تذکرات فراوان نسبت به موضوع کاهش آب رودخانه کارون و رودخانههای استان، متاسفانه برای انتقال آب و سر شاخهها ردیفهای اعتباری خاصی را در بودجه امسال در نظر گرفتند که این امر موجب نابودی جلگه حاصلخیز استان خوزستان و مشکلات زیست محیطی از قبیل آسیب دیدن کشاورزی، افزایش ریز گردها، افزایش مسمومیتهای جدید، عوارض تنفسی به واسطه کاهش رطوبت در فضای استان و همچنین از بین رفن تالابها و آبزیانی که در آنجا بودهاند و مرگ دهها هزار اصله نخل به واسطه جریان برعکس آب خلیج فارس به کارون به دلیل کاهش آب می شود.

سودانی افزود: دلیل دوم کاهش چشم گیر اعتبارات عمرانی استان خوزستان در مقایسه با سالهای گذشته است، در حالی دولت اعلام کرد که ۲۲۴ درصد ما افزایش اعتبارات در سطح کشور داشتیم، ولی در استان خوزستان این اعتبارات کاهش۵۰ درصدی داشته است.که از نظر ما این بیعدالتی است.

وی ادامه داد: موضوع سوم که حایز اهمیت است سهام صنعت فولاد خوزستان را واگذار کردند و هزینه حاصل از فروش سهام را به تکمیل جاده تهران – شمال و متروی تهران- پرند اختصاص دادند، هم اکنون به واسطه مشکلات تصفیهای مواد متصاعد از فعالیتهای در فولاد ایجاد میشود که به دلیل فرسودگی فیلترها، موجب افزایش آلودگی در سطح شهر اهواز شده و دود و آلودگی آن به گلوی مردم خوزستان می رود ولی اعتبار آن را در محل دیگری خرج میشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با معاون راهبردی رئیس جمهور صحبت کردیم، وی میگوید که برای استان فاینانس در نظر دارند، فاینانس به عبارتی‌‌ همان نقد را به نسیه دادن است، این مسئله ضمانت اجرایی ندارد. چرا فاینانس در استانهای دیگر مطرح نیست و فقط برای خوزستان مطرح میشود؟ ما با هئیت رئیسه مجلس صحبت کردیم، قرار شد دریک نشست علمی مسائل را دنبال کنیم اگر نتیجه نگرفتیم تصمیم استعفا را علنی خواهیم کرد.

قابل ذکر است که نمایندگان استان لرستان و کردستان و مازندران نیز به دلیل عدم توازن بودجه تصمیم به استعفا گرفتند.

https://shoma-weekly.ir/iUZg4l