مجلس

بی خاصیتی، تغییر ساختار سازمان ملل را ضروری کرده است

حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در شرایطی صورت گرفت که در آن مقطع زمانی افکارعمومی دنیا سرگرم بازیهای جام جهانی بود و از طرفی هم در منطقه شاهد تحرکات گروهکهای تروریستی چون داعش در عراق بودیم که همین امر باعث شد که این رژیم غاصب از این غفلت سوء استفاده کند تا در کوتاه‌ترین زمان پیروزی را نصیب خود کند، تا بدین وسیله روحیه نیروهای خود را بازیافت کند و در ‌‌نهایت به دنیا اثبات کنند که در منطقه هنوز حضور دارند.
محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوارغزه اظهار کرد: حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در شرایطی صورت گرفت که در آن مقطع زمانی افکارعمومی دنیا سرگرم بازیهای جام جهانی بود و از طرفی هم در منطقه شاهد تحرکات گروهکهای تروریستی چون داعش در عراق بودیم که همین امر باعث شد که این رژیم غاصب از این غفلت سوء استفاده کند تا در کوتاهترین زمان پیروزی را نصیب خود کند، تا بدین وسیله روحیه نیروهای خود را بازیافت کند و در ‌‌نهایت به دنیا اثبات کنند که در منطقه هنوز حضور دارند.

وی تاکید کرد: به لطف الهی باید گفت که رژیم صهیونیستی به اهداف شوم خود دست نیافت، زیرا مردم غزه خصوصا نیروهای مقاومت با ایستادگی که از خود نشان دادند و تحمل صبری که مادران داغدیده داشتند، باعث شد که شرایطی را برای این رژیم ایجاد شود تا آنها به نتیجه مطلوب خود نرسند.

کوثری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مسلح شدن کرانه باختری اظهار داشت: جنایات این رژیم غاصب در نوار غزه و کشتار زنان و کودکان بیدفاع فلسطینی که مظلومانه شهید میشوند آنقدر فجیع است، که دل هر انسانی را به درد میآورد؛ لذا مقام معظم رهبری در سخنانی بر مسلح شدن کرانه باختری تاکید داشتند. زیرا با ایجاد یک جبهه دیگر در مقابل اسرائیلیها، فشار حملات بر روی مردم بیگناه غزه کمتر میشود.

نماینده مردم تهران با بیخاصیت خواندن مجامع بین المللی و سازمان ملل یادآور شد: مسئله مهمتر در این جنایات، اقدام و عملکرد سازمان ملل و کشورهای عضو شورای امنیت و... است. آنها به جای آنکه بیایند و این مسئله را حل وفصل کنند و از ادامه این وحشیگریها جلوگیری کنند، هیچ اقدام اساسی را انجام ندادند و تنها به چند توصیه اکتفا کردند، که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید گفت: ملتها باید فکری اساسی برای تغییر ساختار سازمان ملل انجام دهند. سازمانی که این قدر بیخاصیت است که در برابر این ظلم و جنایات هیچ اقدام اساسی نکرده است. در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا مردم این جنایات را محکوم نمودهاند. لذا مردم در کشورهای گوناگون باید فکری برای اداره جهان کنند.

کوثری با اشاره به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این راستا گفت: مجلس شورای اسلامی در یک اقدام اساسی با دعوت از سران کشورهای اسلامی خواستار مذاکره با مصر شد تا گذرگاه رفح را باز کند که کمکهای مردمی به غزه برسد که آنها هم اعلام آمادگی کردند. همچنین با ترکیه در این خصوص وارد مذاکره شد. از طرفی هم ایران به عنوان رئیس جنبش کشورهای غیر متعهد از این کشورها خواستار جلسه فوری شد، هر چند این اقدام کمی دیر شده است اما با فشار بر سازمانهای بین المللی میتوانند از این جنایات جلوگیری کنند و راهی را برای رساندن کمکهای انسان دوستانه مردم جهان به غزه را مشخص نمایند.

https://shoma-weekly.ir/16uZyC