جامعه

بیشترین پیامد حملات سایبری دشمن متوجه شهروندان است

سردار ساسانی گفت: پیامدهای حمله سایبری مانند حمله سایبری به سامانه سوخت کشور و سامانه‌های سایبری مبتنی بر فناوری اطلاعات شهرداری تهران متوجه شهروندان است.

سردار دکتر محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: با توجه به تنوع تهدیدات و اقدامات دشمن در عرصه‌ها و حوزهای مختلف، پدافند غیرعامل نوعی دفاع تخصصی است که سهم دفاع را در دستگاه‌های اجرایی و تخصصی کشور تعیین تکلیف می‌کند.

وی افزود: مسئولیت کلی سازمان پدافند غیرعامل تنظیم الزامات، مقررات، ضوابط و ملاحظات چگونگی شناسایی و دفع تهدیدات دشمن و کاهش پیامدهای آن برای کشور و مردم است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل از سال ۱۳۸۲ که با تدبیر مقام معظم رهبری به نحوه جدیدی شکل گرفت و در کشور سازمان یافت این مسئولیت‌ها را دنبال کرده است.

ساسانی با اشاره به اینکه ما از ابتدای انقلاب اسلامی با تهدیدات متنوع و گوناگونی روبرو بودیم اظهارکرد: امروز پیچیدگی‌های این تهدیدات بیشتر و ابزار و روش‌های آن‌ها هم متنوع تر شده است و به همین دلیل دفاع تخصصی و پدافند غیرعامل در کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و غیردولتی هم بیشتر شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی عمده مسئولیت دفاع تخصصی و پدافند غیرعامل بر عهده دستگاه‌های اجرایی کشور است اما مردم هم به تناسب شرایط کشور باید شناخت از دشمن را در خود تقویت کنند، روشها و اقدامات دشمن را به خوبی بشناسند و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه پیامدهای حمله سایبری مانند حمله سایبری به سامانه سوخت کشور و سامانه‌های سایبری مبتنی بر فناوری اطلاعات شهرداری تهران متوجه شهروندان است گفت: مردم باید متناسب با این موضوعات رفتار کنند اما مسئولیت اصلی برای عهده دستگاه‌های اجرایی کشور است.

https://shoma-weekly.ir/m3cz9k