ویژه

بیانیه حزب موتلفه اسلامی به مناسبت روز جهانی کارگر

حزب موتلفه اسلامی روز جهانی کارگر را به همه زحمتکشان و کارگران شریف ایران تبریک می‌گوید و از خداوند متعال موفقیت و بهروزی قشر بسیار عزیز جامعه امروزی ایران را در سنگر تولید خواستاریم.
حزب موتلفه اسلامی روز جهانی کارگر را به همه زحمتکشان و کارگران شریف ایران تبریک میگوید و از خداوند متعال موفقیت و بهروزی قشر بسیار عزیز جامعه امروزی ایران را در سنگر تولید خواستاریم.

امروز استکبار جهانی با تهدید و تحریم یک جنگ تمام عیار اقتصادی را به ملت ما تحمیل کرده است. کارگران و زحمتکشان ایرانی در صف مقدم این مجاهده عظیم قرار دارند. ملت ما قدرمجاهدان عظیم خود را در رویارویی این نبرد نابرابر را میدانند و قدرشناس نقش عظیم و تاریخی آنها هستند.

کارگران طی سه دهه گذشته در کنار دیگر اقشار جامعه پشتیبان انقلاب و اسلام و نظام بودند و این نقش را با تقدیم هزاران شهید به اثبات رساندهاند.

ما از دولت جمهوری اسلامی میخواهیم برای دفاع از قشر کارگر موانع تولید را از جلوی پای بنگاههای اقتصادی بردارند.

برای خروج از رکود، دولت باید نقشه راه داشته باشد محدودیت برای واردات و گشایش برای صادرات میتواند چرخ تولید در داخل را به راه اندازد. امروز بسیاری از بنگاههای اقتصادی به یک شیفت کاری یا کمتر از آن مشغولند باید دولت شرایطی فراهم کندکه از همه ظرفیت تولید در این بنگاهها بهره برداری شود. امروز بیکاری در مرز هشدار باقی مانده است. امیدواریم رئیس جمهور در بزرگداشت اولین سال خدمت کارنامه روشنی از تلاشهای خود برای باز کردن قفل اشتغال ارائه دهد. قوانین و مقرراتی که سد راه تولید میباشد را از سر راه بردارد. ما امیدواریم دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانهها سهم تولید را از منابع حاصل از اجرای این قانون پرداخت کند تا انشاءالله یک دوران طولانی از رونق و رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

ما خود را شریک دردها و مشکلات کارگران میدانیم و با اعلام همدردی با این قشر عزیز و شریف امیدواریم دولت گامهای مؤثری برای رفع نیازهای جدی کارگران بردارد.

https://shoma-weekly.ir/fwnuB8