جامعه

بیانیه جمعی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در تشریح صحنه‌آرایی جبهه حق و باطل

جمعی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب با صدور بیانیه‌ای صحنه‌‌آرایی جدید جبهه حق و باطل را تشریح کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمالله الرحمن الرحیم

اناللهواناالیهراجعون

خواهران و برادرانِ انقلابی

فعالانعرصۀفرهنگ و جهاد

حلقه‌های میانی و هسته‌های خودجوش مردمی

مبارزانجبهۀحق و دلدادگان و جان نثاران قرآن و ولایت

أَحَسِبَٱلنَّاسُأَنیُترَکُواْأَنیَقُولُواْءَامَنَّاوَهُملَایُفتَنُونَ*وَلَقَدفَتَنَّاٱلَّذِینَمِنقَبلِهِمفَلَیَعلَمَنَّٱللَّهُٱلَّذِینَصَدَقُواْوَلَیَعلَمَنَّٱلکَذِبِینَ(2.3 عنکبوت)

جبهه حق، انقلاب اسلامی و حرکت تمدنی اسلام ناب محمدی، با فتنه‌ای دیگر مواجه شده است. فتنه‌ای جهانی و گسترده که تمام استعدادهای رسانه‌ای و تبلیغیجبهۀکفر و نفاق و انحراف، در آن فعال گشتهاندو بی پرده، جنگی احزاب گونه را به راه انداختهاند.

اکنون باید آگاه‌تر بود. رساتر فریاد زد وغریوتبیین را در جامعه طنیناندازکرد. خفتگان جبهه حق را بیدار ساخت. صفوف را منسجم کرد و جبهه را سامان داد....

زنهار؛ نباید غافل شویم از فرصتی که در دل تهدیدهاست؛ از بصیرت و صبری که در فتنه‌ها در میان امت می‌جوشد؛ از خون شهدایی که بر صفحه‌های تاریخمیچکدو برکتِ حرکتجبهۀحق می‌شود، از رشد و انسان سازیهاییکه در مبارزه، اوج می‌گیرد و عرفانِ ولایی را در میدانِ جهاد به اوج می‌رساند، از پیشرفتی که برای امت در مقاومت و عدم تسلیم شکل می‌گیرد،...

در مکتب امام و مکتب شهید سلیمانی، اینفرصتهاینهفته در دل تهدیدها وچالشهارا نباید از کف داد. فرصتی تاریخی برای شتاب دادن به حرکتجبهۀحق و ضربه زدن بهجبهۀاستکبار. این فرصت شناسی و غنیمت شماردن آن، در کنار بشارت‌های بی نظیر خدا و نصرت خاصهاشکه در اربعین جلوهگرشد،نبأفتح وانفتاحتاریخی می‌دهد.

اغتشاش‌ها، با همت به میدان آمدن مردم، هیأت‌ها، مساجد، … در کنار نیروهای امنیتی، کمرنگ شده و به زودی از بین خواهد رفت، اما گذار از این فتنه، همتی بلند مدت و آرایشی نوین برای جبهه حق را نیاز دارد. ستیز فرهنگی اجتماعی دشمن وبرنامه‌ریزیو سازماندهی برای این ستیز، عمیق و گسترده و بلند مدت است. اومترصدفرصتهاستتا هرگاه سوژه‌ای پیدا کرد، فتنه را شعلهورسازد. حجاب، حوادث طبیعی، حواشیسلبریتیها، حوادث خانوادگی، سگ، فوتبال و… همه سوژه‌های خلق شکاف اجتماعی و کمپین‌های آنهاست وحالاحالاهاخواهد بود. مافیای فساد، در کنار حکمرانیپلتفرمهایغربی، سیل عظیمی از محصولات رسانه‌ای و فرهنگی، راه می‌اندازند تا از فتنه‌های آنها در رسانه و محلات و مدارس و دانشگاه و…پشتبیابیکند.

بنابراین فعال شدن و اِعداد همه استعدادها و به میدان آمدن ظرفیت‌های بی نظیر سازماندهی نشده همچون بانوان، معلمان و نوجوانان و برپایی یکمبارزۀوسیع در جهاد تبیین، از لوازم این آرایش جدید است. ظرفیت‌های موجود باید تحول یابند وردایمبارزۀجدید بر تن کنند؛ هیأت‌ها باید کانون جهاد تبیین شوند. تشکلهای دانشجویی،حلقه‌هایمیانی حرکت عمومی جامعه گردند.گروههایجهادی، گفتمان پیشرفت و عدالت را در میان جوانان بسط دهند. مساجد،جامعۀقرآنی، فعالان رسانه‌ای، گروه‌ها و جریان‌های تربیتی، مبلغین و…. این جنگ و مبارزه یک جنگ شناختی وشبکه ایو فرامرزی ست.

متأسفانه هنوز عده‌ای از نخبگان و فعالان، در انفعال وگنگیقرار دارند. باید این فضا را شکست و همه قوای جبهه حق را، فعالانه به میدان آورد. باید قیام کرد و با تمام قوای انسانی و فکری و معنوی،بپاخواست.

قُلْإِنَّمَاأَعِظُکُمْبِوَاحِدَهٍأَنْتَقُومُوالِلَّهِمَثْنَیوَ فُرَادَی

اما روایت کوتاه ماجرا

حادثه‌ای تلخ و حزن آلود بود. سخن‌های بسیاری درگرفت از گمانه زنی‌ها و تهمت‌ها، از متشابهات و محکمات، از آسیب‌ها و بایسته‌ها، تا بحث‌های نظری و راهبردی در باب حجاب، حکومت و احکام الهی، ریشه‌های فساد، تناقضاتسازمان هاو نهادها و...

اما خیلی زود صحنه تغییر کرد. جبهه باطل که دوباره زخمی کاری از بزرگترین حرکتِتبینیتاریخ یعنی اربعینِ زینبی خورده بود و تجلی امروزی آن، به عظیم‌ترین اجتماعِ انسانیجبهۀحق تبدیل شد، این حادثه را، سوژه و فرصتی درخور برای خود یافت. از این رو با تمام قوا و با عصبانیتی بی نظیر،حقدوکینۀخود را نمایان ساخت و در اوج رادیکالیسم به صحنه آمد.

این جا بود که سنت خیرالماکریندر امداد و نصرت جبهه حق، پرده ازچهرۀنفاق گشود.جبهۀصهیونیستی، بزرگانجبهۀاستکبار جهانی، سازمان خونخوار مجاهدین خلق، فرقه‌های بهائیت و شیعه انگلیسی و …، شبکه رسانه‌های سعودی انگلیسی،سلبریتیهایوابسته بهسفارتهاو شبکه‌های اجتماعی نفوذ، منحرفان سیاسی و مکتبی داخلی، غرب زدگان لیبرال و نفوذی‌های رسوخ کرده، گروهک‌های داعش و کومله وپانترک و… همه با هم یک صدا و متحد گشتند و خشونت و رذالت را به اوج خویش رساندند.

مردم معترض نیز خیلی زود خویشتن را از آشوبگران، جدا کردند. با اینکه اعتراض‌ها، شبهه‌ها و مساله‌ها برای عده‌ای هنوز باقی است اما مردم مؤمن، خیلی زود، خط خویش را از آشوبگرانِ برانداز جدا کردند و اصحاب فتنه، خود را در کف میدان، تنها و بدونپشتوانۀمردمی دیدند؛ اما بازهم دست از آشوب و جنایت نکشیدند. ایمان دینی، وحدت اجتماعی، امنیت و آرامش، حیا و عفت وخانواده،قداست‌ها،ملی‌گراییو یکپارچگی تمدنی تاریخی ایران، آزادی خواهی و استقلال خواهی، … اینها همه مصالحی بزرگ‌تر بودند که مورد تهاجم قرار گرفته بودند. از این روی آشوبگر فتنه خیز، خود را تنها یافت.

اکنون قلب امت اسلامی آکنده از مصیبت است.هتکحرمتهایبسیاری رخ داده است که جان دادن از غم آنها رواست.جبهۀباطل که ابتدا قرآن بر نیزه کرده بود، نقاب افکند و قرآن سوزاند و توهین‌ها بر تمام مقدسات روا داشت. پرچم عزایاباعبدالله (ع)را با پایکوبی به آتش کشید و هلهله کرد. داعشوار، خون انسان‌ها را باسلاخیهایجنایت کارانه بر زمین ریخت. بر پیکر انسان‌ها و نمادهای امنیت و اقتدار آتش افروخت؛ پس آنگاه با لذت و افتخار، با جنایت‌هایش سِلفی افتخار گرفت و گداییفالوئرکرد. همچون رضاخان و اوباش بیمخش، میراث فاطمی را از سر زنان نجیب کشید و چون یزیدیان تاریخ،نانجیبی‌هاکرد. در بی حیایی، دریده گشت و میراث عظیم و سترگ حیا و غیرت را به سُخره گرفت. حتی به پرچم ایران و ایرانی بودن هم رحم نکرد و بیشرمانهازتجزیۀایران سخن گفت....

او در راه این خیانت‌ها و جنایت‌هایش از هیجان زنان و نوجوانان فریب خورده سو استفاده‌ها کرد و با پشتیبانی امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی، غایت اهدافش را صریح و بی پرده فریاد زد: «بسط برهنگی و فحشاء و میگساری»، «مبارزه با تمام دین و کشتار وسیعمذهبیهاو بسیجی‌ها و…، تخریب مساجد و حسینیه‌ها و امامزاده‌ها»، «فروپاشی خانواده و نجابت زن ایرانی و غیرت مرد ایرانی»، «تجزیه ایران»، «سقوط نظام، مبارزه با ولایت فقیه»، و...

اینجا بود کهحافظۀتاریخی ملت ایران، به ناگاه تصویرها و خاطراتپرتکراریاز جنایت‌های منافقین و کومله وداعشیهاو… را به خاطر آورد. انسان سوزی و سلاخی وبیحرمتیبه مقدسات و حمله به آمبولانس و آتش نشانی و… رسم همیشگی آنها بوده است. برای همین مردم، با وجوددلخوریهااز وضع اقتصادی، فسادها، جولان سرمایه داری و شکاف طبقاتی، و… اما دل به این فراخوان همه جانبه دشمن و فریب خوردگان نسپردند و خیلی زود حساب مردم از اغتشاشگران جدا شد و اقلیت سازمان یافته، خود را تنها در میدان یافت.

باید تحلیل کرد که چرا دشمن در این زمان, اینگونه عصبانی و منفعل شده است و این چنین رفتارهای خشن و مذبوحانه از خود نشان می‌دهد؟ شکست دشمن در جبهه تحریم‌های فلج کننده، خروج دولت ایران از انفعال گفتمانی درعرصۀجهانی، تغییرات نظم جهانی به نفعجبهۀحق و تحولاتژئوپلتیکو دیپلماتیک، اربعینمعجزهگونِشکوهمند و با عظمت در تاریخ که تجلی ید الله فوقایدیهمو بشارتدهندۀنصرتهایجبهه حق بود، اقتدار بی نظیر نظامی، شکست پروژه‌های متعدد استکبار در منطقه، غلبه بر ویروسدست‌ساز، وحدت بی نظیر اقوام ایرانی با وجود تمام تهاجم‌های رسانه‌ای و نفوذهای جریانی، افول صهیونیسم و جهان تک قطبی با محوریت آمریکا و شعارهایفریبندۀلیبرالیسم برای سعادت بشر، همه اینها، دشمن را هراسناک و عصبانی کرده است و بیش از گذشته منفعل ساخته است. از این روی جنایت و دشمنی را به غایت رسانده است ومی‌کوشدتا میان تمامیبدنۀخویش انسجام خلق کند و احزاب را گرد هم آورد تا مگر صفوف جبهه حق را در همشکندیالااقلدر جنگ تمام عیار روایت‌ها، نور برآمده از انقلاب و مقاومت و اربعین و خیزش دینی مردم را خاموش سازد.

یُرِیدُونَلِیُطْفِئُوانُورَ اللَّهِبِأَفْوَاهِهِمْوَاللَّهُمُتِمُّنُورِهِوَلَوْ کَرِهَالْکَافِرُونَ

****

اما اکنون که نقاب ازچهرۀگرگ‌ها، کنار رفته و دل‌های مردم مؤمن، مصیبت زده شده است، آیا می‌توان نشست و نخروشید؟ آیا می‌شود سکوت پیشه کرد تا کفتاران تجزیه طلب، سلاح به دست گیرند و با ترساندن مردم، پرچم مقدسلاالهالاالله و بیرق زیبا و باعظمت و افتخار جمهوری اسلامی ایران را به آتش بکشند؟

وای بر ما که این روزها در اینستاگرام و دیگرپلتفرمهایصهیونیستی, قرآن سوزی خونآشامهایمرتد فرقه‌های ضاله را می‌بینیم و از غصه هنوز نمردهایم.

حاشاو کلاً که مردم با غیرت و مؤمن ایران اجازه دهند در کشور قرآن و اهل بیت (ع) به ساحت ثقلین اهانت شود.

باید خیزشی نوین رقم زد. باید این بار نیز با «جهاد تبیین» و «قیام امت و به میدان آمدن پیکره امت» و «مبارزهدامنه‌دارمردمی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی»، دشمن را ناکام گذاشت. باید امت مقاومت، ملت امام حسین (ع)، سیل خروشان اربعین و غدیر و …، جوانان متعهد و انقلابی، زنان پیشرو و تاریخ ساز، نوجوانان که بیش از نسل‌های گذشته پای کار انقلاب هستند، همگی بیدار شوند وبپاخیزندو حماسه بیافرینند.

اما تکلیف چیست؟

به میدان آمدن مردم با جهاد تبیین:

دو چیز غبار فتنه‌ها را فرو می‌نشاند و ماهیت باطل را بر ملأ می‌سازد: «تبیین» و «به میدان آمدن امت». برای هر دوی اینها، در هر محیطی که هستیم باید به صورت مردمی و گسترده عمل کنیم. منتظر و معطل محافظه کاری‌ها و ملاحظات ودیوانسالاریهایسازمانهاو… نمانیم و خودجوش و آتش به اختیار وجبههای، به میدان بیاییم. تنوع و ابتکار مردمی را به رسمیت بشناسیم وسرمایۀایمانی امت انقلابی را به میدان عمل صالح مبارزه با فتنه بکشانیم. باور داشته باشیم که ملت ایران و امت انقلاب اسلامی، دین دارند و پای کارارزشهاوآرمانهایانقلابند. اگر میدان برایشان گشوده شود و اگر به درستی دعوت شوند، بینظیرترینصحنه‌های تاریخ در حضور وحرکتهایمردمی را رقم خواهند زد. با جذب حداکثری حول محور اصول وآرمان‌هایانقلاب و حول محور رهبر عادل و حکیم و مدیر و مدبر، می‌تواند صحنه‌هایی تاریخی و تاریخ ساز رقم بزند.

مردم باوری، باید به رکن فعالیت‌های ما بدل شود. نباید فریبزدۀروایت امپریالیسم رسانه‌ای غرب شویم و همچون آنها، از بی دینی مردم و قشر خاکستری و… سخن برانیم. این مردم همان مردم حماسه‌های اربعین و غدیر و عرفه و 9 دی‌ها هستند.

اما در شرایط امروز، این به میدان آمدن مردم اگر همراه با جهاد تبیین نباشد، اثرش بسیار کوتاه و گذرا خواهد بود. جهاد تبیین، ماهیت اصلی تنازع ما با غرب وجبهۀاستکبار است. باید برای آن تجهیز شد. باید با جوانان و نوجوانان سخن گفت وروایت‌هاو حقایق را آشکار ساخت. کار رسانه‌ای مردمی گسترده لازم است. باید … با این جهاد تبیین مردمیِ تمام عیار، می‌توان در این جنگ بزرگ، در برابر امپریالیسم رسانه‌ای، مقاومت کرد و سر تسلیم فرود نیاورد و بانصرتهایالهی، غلبه را رقم زد.

روایت و جنگ روایت‌ها:

جنگروایت هاو جهاد تبیین، ماهیت اصلی این حادثه است. اینفریضۀقطعی و فوری، باید بهمثابۀنهضتی فراگیر و جنبشی زنده و پویا در میان تمام اصحاب حق بسط پیدا کند. نظام کنشگری ما در مساجد و هیأت‌ها و تشکلهای دانشجویی وگروههایجهادی و مجموعه‌های مردم نهاد، باید برای جهاد تبیین، سامانی جدید پیدا کند. بایدروایتهایدرست و کلانروایتهاشکل گیرد. هزاران هزار مشعل، درخطهخطهجامعه برافروخته شود و نور حق، در ستیز با ظلمات تابیده شود.خیلِانسان رسانه‌ها باید در هیأت‌ها و مساجد و… سامان یابند...

در جنگروایت‌هااثربخشی و خروجی مهم است. باید روایت غلبه پیدا کند. یعنی دختران سرزمین ما، همان روایتی را از زن مسلمان ایرانی و حجاب و عفاف داشته باشند که انقلاب اسلامی و جبهه حق دارد. متأسفانه غفلت‌های فرهنگی بسیار،فاصلۀما تا این اثر را زیاد کرده است و باید برای جبران آن، مجاهدت‌های مضاعفی کرد. باید گفتمان و روایت «مردم امروز ایران، و جوانان هم به شدتدیندارند، هم دنیای بی دین غرب را به چالشکشیدهاند» غلبه پیدا کند بر روایت دشمن که جوانان و مردم ایران امروز را بی دین معرفی می‌کنند و حاکمیت دین را یک دیکتاتوری. باید روایتِ «مقاومت بی نظیر زنان ایرانی در مقابل هجمه‌های همه جانبه دشمن به حیا و عفاف او» و «تهاجم زن پیشرفته عفیف ایرانی به تصویر آرمانی غرب از زن مطلوبش و عصبانیت غرب از این تهاجم»، به گفتمان رایج بدل شود....

غبار اغتشاش و جولان باطل و هیاهوی میدانی،باذنالله فرو می‌نشیند اما مامدتیستکه وارد یکمبارزۀطولانی مدت با جلوهای جدید از جنگروایتهاو تهاجم فرهنگی شدهایم. باید خویش را برای این مبارزه آماده سازیم و آرایشی درخور این جنگ به خود گیریم. ملتِ مقاوم ما در تاریخ معاصر نشان داده است که اگر جنگ با استکبار عیان گردد، مقاوم‌ترین و مبارزترین ملت تاریخ است. باید مردم را به میدان آوریم و با مردم، نصرت الهی را برای جبهه حق اخذ کنیم و بر امپراطوری رسانه‌ای و فرهنگی غرب فائقآییم.

نهضت بانوان پیشرو:

نهضت بانوان پیشرو و زنان انقلابی و نجیب و فرهیخته به ویژه دختران دهه هشتادی، نقشی بزرگ در این مبارزه تاریخی در عرصه هویت و نجابت و سبک زندگی دارند. آن چنان که زنان در انقلاب اسلامی و نهضت تنباکو و مشروطه و خرداد 42، رهبران وپیشرواننهضت بودند، اکنون نیز انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های تمدنی به پیشرانی زنانهویتمندانقلابی نیازمند است. «زن نه شرقی نه غربی»، نه تنها می‌تواند انقلاب و اهدافش را به دست گیرد، بلکه می‌تواند قواعد عالم را تغییر دهد و «معلم ثانی» بشریت باشد.

جبهه سازیبانوان فعال و کنشگر مردمی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، ادبی، علمی، سلامت و همه عرصه‌های پیشرفت کشور، سالهاست که با عقب ماندگی و کندی مواجه است. اکنون فرصت رفع این نقیصه و ایجاد نهضتی مردمی و حرکتی بزرگ و اثربخش درحوزۀزنان است.

قیام دهه هشتادی‌ها و نوجوانان:

نوجوانان و جواناندهۀهشتادی ودهۀنودی، سرمایه‌های بی نظیر امروز انقلاب هستند. دشمن اصرار دارد که آنها ضد انقلاب و بی آرمان و گنگ و… نشان دهد، تا از آنها برای مقاصد خویش سو استفاده کند. باید با نگاه فرصت شناسانه به سراغ نوجوان امروز رفت و همچون امامخامنهایباور داشت که نوجوان امروز از جوانان زمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، از حیث کمی و کیفی، بهتر و بیشتر است. باید نوجوانان را باور کرد و به میدان مسئولیت و تکلیف اجتماعی آورد و محور تحولات نوین انقلاب ساخت.

هیأت، کانون جهاد تبیین:

هیأت‌ها، در این برهه، نقشی ویژه و تاریخ ساز دارند؛ چه در جهاد تبیین و چه در به میدان آوردن مردم. امروز که اربعین‌ها و غدیرها ورزمایشهایمساوات و … رخ داده است، همه می‌دانند که در این زمانه هیچ ظرفیتی به اندازه هیأت‌ها، در میدان مبارزه با این فتنه، توانمند نیست. باید هیأت‌ها به میدان بیایند و نقش تاریخی خویش را در جهاد تبیین و میدانداری مردم ایفا کنند. امام خامنهایبارها بر این نقش هیأت‌ها تاکیدکردهاند. احیا امر دین، امروز بر دوش هیأتهاستو باید مخاطبان هیأت‌ها، به کنشگران فعال در عرصه جهاد تبیین بدل شوند تا مبادلات جبهه باطل همگی نقش بر آب شود.

جنبش دانشجویی و فعال بودن در محیط دانشگاه:

دشمن حساب زیادی بر محیط دانشگاه باز کرده است. تشکلهای دانشجویی به مثابه حلقه‌های میانی هم در دانشگاه و هم در جامعه باید نقش اصلی خویش که خلق حرکت عمومی و جهت دهی به حرکت عمومی برای تحول جامعه و حکمرانی به سوی تمدن سازی و پیشرفت است را ایفا نمایند. محیط دانشگاه محیط آزاداندیشی است؛ محیط بالندگی عقلانیت در میان فرهیختگان و کل جامعه. نباید اجازه داد کهرذیلگیو جولان هیجانات و احساسات سیاسی، دانشگاه را به خویش گیرد. دشمن برنامهریزیزیادی برایپرچمداریدانشگاه در حرکت بلندمدت خود در مبارزه با دین و حجاب و انقلاب دارد. این بار نیز باید با هوشیاری تشکلهای دانشجویی و اساتید انقلابی و با بسط آگاهی و بصیرت در بستر آزاداندیشی و همچنین با تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی، محیط دانشگاه را به محیط بالندگی انقلابی بدل کرد. عرصه دانشگاه را نباید به برنامهریزیهاو دسیسه‌های دشمن، واگذار کرد و تنها به فکرحرکتهایمنفعلانه و واکنشی بود.

ضرورت تبیین توسط چهره‌های مردمی و مردم باور

اکنونهنگامۀهدایت و تبیین وتواصیبه حق وتواصیبه صبر است. سکوت بسیاری از چهره‌های مردمی و مردم باور، در پیچیدگی‌های این فتنه، روا نیست. مردم و فعالان مردمی به روشنگری و هدایت مداوم نیاز دارند. مبارزه، پیچیده است وسکوتها، مبارزه را برای عناصر فعال، سخت‌تر و دشوارتر می‌گرداند. سخنوران، نویسندگان، فعالان اجتماعی، مداحان، هنرمندان، شعرا، علما و … باید نقش تاریخی خویش را ایفا کنند. اساتید دانشگاه‌ها و حوزویان باید بیش از پیش نقش آفرینی اجتماعی داشته باشند. تاریخ اثبات کرده است که سکوت خواصِ اثرگذار دربزنگاههایتاریخی و فتنه‌ها، خود از عوامل فتنه‌ها بوده است و آنها را درعدادجبهه باطل قرار داده است.

تیشه بر ریشه‌های فساد و تضادهای درون حاکمیت

منشأ بسیاری از این حوادث و فتنه‌ها، ریشه‌های فساد است. انبوهی از کانون‌های ضد معنویت و بسطدهندۀبی حیایی در کشور، آزادانه و بی هیچملاحظهایفعالیت می‌کنند. مافیای فساد، عنان انقلاب جنسی در ایران را به دست گرفته است وپلتفرمهاو فضای مجازیِ افسار گسیخته هم به محیط ترک تازی آنها بدل شده است. اکنون که ماهیت خبیث و جنایتپیشۀبخش عظیمی از آنها عیان شده است و غایتِ ریشه کنی دین و اخلاق را فریاد می‌زنند، جای هیچ مدارا و مماشات نیست. مافیای مد و پوشاک،شبکۀقاچاق صنایع فرهنگی غربی، خانه‌های فساد رسمی و غیررسمی،پاتوقهایترویجبیحیایی، تالارها و تورهای مختلط، محصولات رسانه‌ای مروج بیبندباری،شبکۀسلبریتی‌هایوابسته و فاسد،شبکه‌هایمواد مخدر،روانگردان‌هاو…. مطالبه از حاکمیت و نهادهای مسئول امنیتی و فرهنگی برای مبارزه جدی و منسجم و جامع با اینمنشأهایفساد را باید به اوج رساند و تا حصول نتیجه، خسته نشد. این کانون‌های ضد معنویت، ریشه‌های فسادهایی ست که در سطح خیابان‌ها دیده می‌شوند. نمی‌شود از ریشه‌ها، غافل شد و صرفا محصولات و شاخه‌ها را نشانه گرفت.

فضای مجازی، پایان ولنگاری و مبارزه مردمی در جهاد تبیین

فضای مجازی باید سامان یابد. مسامحه با این ولنگاری، کنار آمدن با قتلگاه جوانان، مماشات با این دیکتاتوری رسانه‌ای، و… اگر تا دیروز خلافانقلابیگریبود، امروز اثبات شد که خلاف دینداری و عقلانیت وملیگراییو امنیت هم هست. این عزم باید برای همه دلسوزان انقلاب جزم گردد که به این ولنگاری پایان دهیم. عقب ماندگی نهادهای فرهنگی نیز باید جبران شود.سازمانهایفرتوت ودیوان‌سالاریزدۀپرخرج و برج، باید به قرارگاه‌های عملیاتیِ چابک برایحرکت‌هایمردمی بدل گردند و جریان‌های مردمی و حلقه‌های میانی، میدان‌دار صحنه شوند. فضای مجازی با شکلگیریلشگرهای فهیم و کاربلد و منسجم در میان امت، سامان خواهد یافت.

حجاب و کرامت زنان در جامعه

آنچه برای همه واضح است، آن است که در میان کم کاری‌های صورت گرفته در حاکمیت وسازمانهایحاکمیتی، باید این مساله و مقوله را هم در با ابتکارات و انگیزه‌ها وهمتهایمتنوع ومجاهدانهمردمی پیش برد. یادمان باشد که هرگاه مردم به میدان آمدهاند، انقلاب و عرصه‌هایش پیش رفته است و هرگاه مردم، فرع گشتهاندو دولت و نهادهای حاکمیتی خواستهاندتا حل مساله وپیشبریامور را به تنهایی، انجام دهند، شکست و افول رخ داده است. باید جریان‌های مردمی و فرهنگی و اجتماعی، عنانِ حرکت برای «حجاب و کرامت زنان» در جامعه را به دست گیرند و بسیار عمیق‌تر و ریشهدارتر، به این مقوله مهم بپردازند. این امر، یک اهتمام جمعی بزرگ و یک حرکت عظیم عمومی در میان جریان‌های مردمی وموثرانرا می‌طلبد. اصلاح شیوه‌های موجود و محوریت شیوه‌های فرهنگی مردمی برای اصلاح اجتماعی، باید با محوریت حرکت‌های مردمی صورت گیرد تا اثربخش باشد.

آماده شدن برای مبارزه طولانی مدت و پر دامنه

دشمن این حرکت را رها نخواهد کرد. هر روز این مبارزه و فتنه رنگ عوض خواهد کرد. روزی در مدارس، روزی در قالب کمپین‌های مجازی، روزی درلفافۀبحران‌های طبیعی، روزی با نفوذ در اعتراضات اقتصادی و صنفی، روزی در پوششِخواستهایورزشی، روزی درقوارۀسیاسی، …. باید خود را برای این مبارزه پر دامنه آماده سازیم. جبهه را بگسترانیم و جریان تبیین و تبلیغ را به فعالیت اصلی خویش تبدیل کنیم. باید آگاهی را در میان امت بسط دهیم و مداوم امت را به میدان بیاوریم. باید با معلمان دلسوز و انقلابی که افسران پیشرفت کشور هستند، ارتباط گرفت و آن‌ها را در این مبارزه فعال ساخت. باید فضای محیطی شهرها را به سمت دعوت به حیا و عفاف و دین داری تغییر داد. باید گفتمان پیشرفت را با پیشرانی بانوان گره زد و اجازه جولان به گفتمان‌هایغربزدهو توسعه زده نداد تا پرچم بی حیایی را برافراشته کنند.....

اکنونهنگامۀامتحانی دیگر و حرکتی نوین برای امت ماست. حلقه‌های میانی و امت‌های پیشران، باید نقشالسابقونبودن خویش را ایفا کنند و امتی شوند برای دعوت امت اسلامی به یک مبارزه جدی همه جانبه و دامنه دار در عرصه‌های جهاد تبیین و پیشرفت و سبک زندگی و...

وَلْتَکُنْمِنْکُمْأُمَّهٌیَدْعُونَإِلَیالْخَیْرِوَیَأْمُرُونَبِالْمَعْرُوفِوَیَنْهَوْنَعَنِالْمُنْکَرِوَأُولَئِکَهُمُالْمُفْلِحُونَ(آل عمران 104)

«والعاقبهللمتقین»

https://shoma-weekly.ir/JFkVbk