مجلس

بودجه 94 فرهنگی تر شود

انتظارمان از دولت محترم این است که بالاخره اهمیت بیشتری به مسایل فرهنگی بدهند؛ خصوصا این دولت، زیرا دولتی است در راس آن یک روحانی قرار گرفته است و این توقع و انتظار را بیشتر از دولت گذشته می‌کند، به لحاظ اینکه رئیس دولت یک فرد فرهنگی است
مفید کیایینژاد عضو کمیسیون فرهنگی، از اقدامات این کمیسیون در شش ماه اول در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خبر داد و اظهار داشت: به نظر میرسد مسایل فرهنگی نباید مصوبه یک گروه خاصی باشد، بالاخره همه ما در موقعیتها مختلف با مسایل فرهنگی به اندازه خودمان به نحوی سهیم و شریک هستیم. حتی بنده معتقدم تمام کمیسیونهای مجلس، آنها هم به یک نحوی به جهت اهمیت مسایل فرهنگی در این حوزه وارد شوند و جایگاهی قایل شوند.

وی افزود: منتهی در اینکه کمیسیون فرهنگی در این قضیه باید پیشقراول سایر کمیسیونها باشد، شکی نیست این کمیسیون باید بیشتر به این مسایل اهمیت بدهد.

کیایی نژد با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی ادامه داد: یکی ازطرحهایی که امسال بر روی آن تاکید داشتیم، طرح تعالی خانواده بود که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این طرح با ۵۲ ماده به تصویب کمیسیون رسید. کار اصلی آن در کمیسیون فرهنگی انجام شد و بخش دیگر آن که بین کمیسیون فرهنگی وکمیسیون بهداشت مشترک بود، در کمیسیون چکش کاری شد و برای هیئت رئیسه ارسال شد تا با نظر نهایی در صحن مطرح شود. این فعال حوزه فرهنگی ادامه داد: طرح دیگری که بررسی آن به اتمام رسید، طرح امر به معروف و نهی از منکر بود که با ۲۲ ماده تصویب شد. بخشی از این لایحه هم با کمیسیون قضائی مشترک بود که مورد بررسی قرار گرفت که به زودی وارد صحن علنی خواهد شد. کیایینژاد با اشاره به آنکه بحث رسانهها از دیگر مباحث در دست اقدام کمیسیون فرهنگ است؛ گفت: یکی دیگر مباحث مورد بررسی، بحث رسانهها است که باید در کمیسیون مطرح بشوند. وی یادآور شد: تاخیر در بررسی برخی از مسایل فرهنگی به خاطر سوالات نمایندگان ازبعضی وزرا بود که کمیسیون فرهنگی آن را پیگیری میکرد. استحضار دارید سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وزیر ورزش و جوانان و سوال از وزیر ارتباطات و... درکمیسیون فرهنگی مطرح میشود. این است که برخی سوالها در دستور کار قرار میگیرد که همین موجب تاخیر در کارها میشد؛ ولی در مجموع این کارها انجام شده است که امیدواریم در صحن علنی مجلس مطرح شود و نتیجه خوبی داشته باشیم. کیایینژاد با بیان آنکه دولت بازوی اجرایی مسایل فرهنگی است؛ خاطرنشان کرد: ما انتظارمان از دولت محترم این است که بالاخره اهمیت بیشتری به مسایل فرهنگی بدهند؛ خصوصا این دولت، زیرا دولتی است در راس آن یک روحانی قرار گرفته است و این توقع و انتظار را بیشتر از دولت گذشته میکند، به لحاظ اینکه رئیس دولت یک فرد فرهنگی است و حتی برخی از اعضای دولت هم از چهرههای فرهنگی هستند، لذا انتظار میرود تا توجه بیشتری در این زمینه وجود داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: در رابطه با مسئله بودجه انتظار است تا بودجه مناسبی را در نظر بگیرند. ما در کمیسیون یک جلسه از آقای نوبخت دعوت کردیم و با وی صحبت کردیم و مصرانه خواستیم که در بودجه ۹۴ به مقوله فرهنگ توجه بیشتری شود و بودجه بیشتری برای این قضیه در نظر گرفته شود. که به نظر میرسد این انتظار به جایی است.

https://shoma-weekly.ir/VseuCY