مجلس

بودجه سلامت نباید صرف خرید امکانات غیر درمانی شود

بدون شک اینکه منابع سلامت را صرف خرید ماشین آلات و امکانات غیر درمانی کنیم اشتباه استراتژیک است.حال آنکه معتقدیم در امر بهداشت به ویژه «پیشگیری»مقداری کوتاهی می شود و به جای آن به ساخت ساختمان و ابنیه پرداخته می شود که مسئولان مربوطه باید به این موضوع توجه جدی نمایند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تقدیر از تلاش های مستمر و خوب وزرای بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی و تعاون کار و رفاه اجتماعی به خاطر ایجاد تحولات جدی در امر سلامت تاکید کرد:صرف منابع دولتی برای تجهیزات پزشکی گران قیمت و امکانات غیر درمانی اشتباه استراتژیک است.

عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با« شفا آنلاین» ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در کنار دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت دغدغه هایی هم وجود دارد و آن اینکه دوباره بخش دولتی برای تجهیزات پزشکی و خدمات پاراکلینیکی به گونه ای عمل کند که این بخش جایگزین بخش خصوصی شود.

وی ادامه داد: تا چندی قبل برای ورود یک دستگاه ام آر آی یا دستگاههای مشابه به کسی اجازه نمی دادند و می گفتند دستگاه زیاد داریم. اما امروز در بیمارستان های دولتی شاخص ها را کنار
گذاشته ایم و شروع به واردات بی رویه دستگاه های تشخیص پاراکلینیکی کرده ایم و این کار در مراکز دولتی نیز به شکل سر سام آوری درحال انجام است.

وی توصیه کرد: به جای اینکه مراکز دولتی ایجاد کنیم, اجازه دهیم در همان بخش دولتی، بخش خصوصی با سرمایه اش دستگاه ام آر آی یا سایر دستگاههای پزشکی را بخرد و در بیمارستان دولتی بگذارد و بر اساس آن تعرفه بدهد و کار بیمارستان ها را نیز انجام دهد.

مصری تأکید کرد: بهتر است بودجه بخش سلامت فقط صرف سلامت شود تا درجریان تجهیز برخی بیمارستان ها و مراکزدرمانی دولتی برخی رانت ها ایجاد نشود. از طرفی دیگر بخش خصوصی هم می تواند با سرمایه گذاری دراین زمینه مدیریت و نقش آفرینی منطقی والبته تحت نظارت کند.

وی اذعان کرد: بدون شک اینکه منابع سلامت را صرف خرید ماشین آلات و امکانات غیر درمانی کنیم اشتباه استراتژیک است.حال آنکه معتقدیم در امر بهداشت به ویژه «پیشگیری»مقداری کوتاهی می شود و به جای آن به ساخت ساختمان و ابنیه پرداخته می شود که مسئولان مربوطه باید به این موضوع توجه جدی نمایند.

https://shoma-weekly.ir/0YdD4P