مجلس

بودجه توسعه فرهنگ قرآنی نباید صرف دیگر فعالیت‌ها شود

متأسفانه افرادی بدون هماهنگی با فراکسیون قرآن و عترت پیشنهادهایی را برای برداشت از اعتبارات 200 میلیارد تومانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هزینه‌کرد آن در جاهای دیگر مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد این موضوع تضعیف مصوباتی است که در این زمینه تصویب شده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:متأسفانه افرادی بدون هماهنگی با فراکسیون قرآن و عترت پیشنهادهایی را برای برداشت از اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح کرده‌اند که به شدت با آن مخالف هستیم.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های اخیر فراکسیون گفت: با توجه به بررسی لایحه بودجه 94 در کمیسیون تلفیق پیگیر پیشنهادهایی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی کشور مطرح شده هستیم تا به نتیجه برسد.

وی افزود: متأسفانه افرادی بدون هماهنگی با فراکسیون قرآن و عترت پیشنهادهایی را برای برداشت از اعتبارات 200 میلیارد تومانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هزینه‌کرد آن در جاهای دیگر مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد این موضوع تضعیف مصوباتی است که در این زمینه تصویب شده است.

افتخاری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم توزیع اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید از طریق صندوق مشارکت توسعه فعالیت‌های قرآنی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است صورت گیرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به هیچ وجه نباید از اعتباراتی که به این حوزه اختصاص می‌یابد خارج از چارچوب قانونی صرف دیگر فعالیت‌ها شود.

افتخاری اظهار کرد: اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فعالیت‌های قرآنی باید بر اساس مأموریت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌ها توزیع و هزینه شود.

https://shoma-weekly.ir/XicfuF