مجلس

بودجه آموزش و تحقیقات در کل کشور به شدت کاهش یافته است

به نظر می‌رسد که در پشت پرده دست‌ها و جریاناتی هستند که تصمیم گیر نده هستند که در بخش‌های حساس کشور افرادی که یا فتنه گر بوده‌اند و یا در سال ۸۸ از بازداشت شدگان هستند، بنشینند و به عنوان معاون وزیر انتخاب شوند.
جبار کوچکینژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با تندرویها و افراطیگری درانتصابات دولت یازدهم اظهار کرد: به نظر میرسد که در پشت پرده دستها و جریاناتی هستند که تصمیم گیر نده هستند که در بخشهای حساس کشور افرادی که یا فتنه گر بودهاند و یا در سال ۸۸ از بازداشت شدگان هستند، بنشینند و به عنوان معاون وزیر انتخاب شوند.

وی افزود: چطور ممکن است افرادی که در مقاطع حساس کشور از نظام ومردم حمایت نکردند و یا سکوت کردند و یا به نوعی با اعمالشان آب به آسیاب دشمن ریختند و شعلههای فتنه را در سال ۸۸ و ۱۸ تیر ۷۸ شعله ور کردند، هم اکنون در بسیاری از نهادها و دستگاههای وزارت علوم نشستند. این انتصابات ممکن است در جهتی سوق پیدا کند که یقینا مشکلاتی در حوزه دانشجویی و تشکلهای دانشجویی و... ایجاد خواهند کرد.

کوچکینژاد تاکید کرد: هم دستگاههای امنیتی و هم مجلس باید با هوشیاری این موضوعات را پیگیری کنند و اجازه ندهند که کسانی که دستشان آلوده به اقداماتی علیه نظام است بر مسند معاونت و مدیریت بنشینند.

وی با اشاره به شعار آقای روحانی گفت: آقای رئیس جمهور قول داد که اعتدال را رعایت میکند اما این اعتدال به سمت چپ افراطی است و آنچه در این انتصابات شاهدیم به سمت افراطیگری پیش میروند.

کوچکینژاد با بیان آنکه سئوال و استیضاح از وزرا، حق نمایندگان است اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظیفه عمل میکنند. آقای طیب نیا و فرجی دانا از مجلس کارت زرد گرفتند. همچنین استیضاح وزیر صنعت و بحث اقدامات اخیر وزیر آموزش و پرورش نشان خوبی نیست. مجلس هم تلاش میکند تا از ارزشهای نظام و مردم دفاع کند و این مباحث کلی نظام است و یک کار گروهی و حزبی نیست.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص بودجه ۹۳ در این حوزه اظهار داشت: در بحث بودجه آموزش و تحقیقات، دستگاههایی چون آموزش وپرورش، وزارت علوم، مراکز تحقیقاتی، مراکز فنی و حرفهای و مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و بودجه عمرانی دستگاهها به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش در بودجه عمرانی و سایر موارد نشان میدهد که سال سختی را در پیش رو داریم. بودجه کل آموزش در کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش وپرورش، ۶ هزار میلیارد تومان برای وزارت علوم و ۴ هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت است که ما در بخش تحقیقات کاهش شدید داشتهایم.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: کاهش در بخشهای مختلف خصوصا ۳۰درصد در بخش عمرانی و حذف سرانه واحدهای آموزشی بسیار نگران کننده است. که تلاش ما در جهت برقراری این بودجه است.

وی یاد آور شد: در بخش تحقیقات هم که آقای رئیس جمهور اعلام کردند صندوق نوآوری و شکوفایی را ۱۰ درصد افزایش داده است این بودجه را از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی کرده است که ۲۰ میلیون دلار برداشت کرده است که این هزینه وام است و خود محل بحث است.

https://shoma-weekly.ir/WEY3hs