مجلس

به نقش آفرینان فتنه مدال وزارت نمی‌دهیم

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان رهروایان ولایت مجلس گفت: مجلس با دقت و کار کارشناسی دقیق صلاحیت وزرا را بررسی می‌کند و به گزینه‌های پیشنهادی که در فتنه 88 نقش داشته اما از آن تبری نجستند، هرگز مدال افتخار وزارت نخواهد داد.
فاطمه رهبر نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی صلاحیت 18 وزیر کابینه حسن روحانی گفت: در مجلس فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلفی وجود دارد تا با حضور وزرای پیشنهادی در جلسات آنن، شناخت از برنامه‌ها و افراد به وجود آید که در روزهای گذشته شاهد حضور وزرای پیشنهادی در مجلس بودیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان تحت هیچ شرایطی در بررسی صلاحیت وزرا نباید در رودربایستی قرار گیرند، گفت: قطعا نمایندگان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به وزیر صالح با ویژگی‌های خاص آن رای خواهند داد و در این زمینه با هیچ کس معامله نخواهند کرد.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به سوگندی که نمایندگان برای پاسداری از حریم نظام، قانون اساسی و دفاع از اسلام یاد کردند، اظهار داشت: نمایندگان قسم خوردند که برای اعتلای کشور و پایبندی به ارزش‌های نظام ثابت‌قدم باشند و قطعا در رای اعتماد به وزرا این نکات را توجه خواهند داشت.

رهبر در عین حال تعامل مجلس و دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعامل دولت و مجلس به این معنا نیست که مجلس به همه وزرای پیشنهادی رای دهد و همه افراد کابینه یکدست رای بیاورند. تعامل به معنای همکاری است اما مجلس هم دارای استقلال است و باید تصمیم خود را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس به وزرایی که در فتنه نقش داشتند رای نخواهد داد، گفت: وزاری معرفی شده باید مرز خود را با فتنه و تقلب انتخابات مشخص کنند و اگر این موضوع برای مجلس مشخص نشود، نمایندگان به افرادی که در خصوص آنها ظن وجود دارد رای نخواهد داد.

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان رهروایان ولایت افزود: ما در گذشته شاهد بودیم که مجلس هفتم و هشتم در رای به اعضای کابینه معرفی شده از سوی محمود احمدی‌نژاد حساسیت به خرج داد . در کابینه اول به چهار وزیر و در کابینه دوم احمدی‌نژاد به سه وزیر وی رای داده نشد بنابراین مجلس نهم نیز که مجلس اصولگراست به وظیفه خود عمل خواهد کرد و به وزرایی که در فتنه نقش داشته باشند، قطعا رای نمی‌دهد.

رهبر گفت: عدم رای مجلس به همه اعضای کابینه در واقع به نوعی کمک به دولت و آقای روحانی است.

https://shoma-weekly.ir/6fj3Am