مجلس

به نباید ها برای جوانان توجه کردیم اما به باید ها نه

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان امروز واقعا مظلوم واقع شده‌اند، گفت: دلم به حال آنان می سوزد.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه با گرامیداشت هفته جوان، بیکاری را عامل بسیاری از مشکلات جوانان دانست و اظهار داشت: بیش از 90 درصد مشکلات جوانان این دوره به اشتغال برمی‌گردد.

عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: تاخیر در ازدواج، نبود مسکن،عدم استقلال مالی و ... همه پیامدهای ناشی از بیکاری است که باعث بروز معضلاتی برای جوانان کشور شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نشاط و شادی برای جوانان کشور ما تعریف نشده، خاطرنشان کرد: نبایدها را برای جوانان مشخص کرده‌ایم، اما در کنار آن، بایدها را برایشان تعریف نکرده‌ایم و برنامه برای جایگزینی نبایدهای آنان نداریم.

مصری تصریح کرد: اگر یک جوان بیکار تحصیل کرده بخواهد اوقات فراغت خود را به شیوه‌ای سالم پر کند برای حضور در ورزشگاه‌ها، تئاتر، سینما و یا حتی نشستن در یک پارک هم باید پول هزینه کند و این در حالیست که هیچ منبع درآمدی ندارد.

به گفته مصری، اگر شغلی در اختیار جوانان نیست حداقل باید تلاش کرد امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ... برای آنان رایگان باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازهای روحی و جسمی جوانان، یادآوری کرد: اگر نمی‌توانیم شغلی برای جوانان فراهم کنیم که نیازهای خود را پاسخ دهند حداقل زمینه‌ای فراهم کنیم تا از امکانات موجود به راحتی استفاده نمایند و اوقات فراغت خود را به درستی پر کنند.

مصری بیکاری و مشکلات اقتصادی را زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: بسیاری از معضلات و خطرهایی که جوانان را تهدید می کند ناشی از بیکاری آن هاست.

وی گفت: راهکارهای فراوانی را می توان برای برون رفت جوانان از وضعیت فعلی ارائه داد، اما اجرایی و عملیاتی شدن آن مشخص نیست.

این نماینده مجلس معتقد است: چنانچه حماسه اقتصادی در کشور تحقق یابد بسیاری از مشکلات اقتصادی و به دنبال آن سایر مشکلات جوانان تا حدودی حل خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/POO2ZC