مجلس

به روز بودن اطلاعات مرکز پژوهش های مجلس خیلی مهم است

معمولاً آمار و ارقام و اطلاعاتی که به نمایندگان در مرکز پژوهش ها داده می‌شود به روز نیست.
سید حسین نقوی حسینی در باره انتظارات نمایندگان از مرکز پژوهش های مجلس در این دوره گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از بخش های مهم مجلس شورای اسلامی است. چون در واقع نرم‌افزارها و خمیرمایه اولیه بحث‌ها و گفتگوهای نمایندگان را مرکز پژوهش‌ها تأمین می‌کند. در واقع این مرکز، مرکز کارشناسی مجلس محسوب می‌شود. نمایندگان می‌توانند نظر کارشناسی را از این مرکز بگیرند و  پیرامون آن موضوع موضع‌گیری داشته و اظهارنظر بکنند بنابر این جایگاه مرکز پژوهش، جایگاه بسیار مهمی است.
وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار شما افزود: نمایندگان از مرکز پژوهش‌ها دو انتظار دارند، یکی آنکه در تهیه این خمیرمایه و مواد اولیه و کارشناسی شده مسائل مطروحه در مجلس، با سرعت انجام شود چون گاهاً ما شاهدیم یک طرح یک فوریتی در مجلس مطرح می‌شود که لازم است اطلاعاتی در مورد آن داشته باشیم تا بتوانیم نظر بدهیم ولی متأسفانه نظر مرکز پژوهش‌ها دو روز بعد در کارتابل نماینده قرار می‌گیرد. یعنی بعد از رأی گیری و تصمیم گیری تازه نظر این مرکز اعلام می شود. بدین لحاظ سرعت عمل مرکز پژوهش ها مورد درخواست نمایندگان است.
نقوی حسینی با اشاره به لازمه به روز بودن مسایل و مطالب در این مرکز خاطر نشان کرد: به روز بودن اطلاعات در این مرکز حائز اهمیت است معمولاً آمار و ارقام و اطلاعاتی که به نمایندگان داده می‌شود به روز نیست. ما آخرین آمار و تحولات را می‌خواهیم و این دو ویژگی مهم که یکی سرعت عمل و دوم آخرین اطلاعات و تحولات که در آن حوزه اتفاق افتاده است، لازم است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است در مدیریت جدید که آقای دکتر جلالی مسئولیت آن را به عهده گرفته‌اند بتوانند ایشان این دو خواسته نمایندگان را تأمین کند.

https://shoma-weekly.ir/2zd3jO