مجلس

به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی هستند

محمدرضا امیری عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با هتک حرمت مخالفان سوری به صحابه پیامبر(ص) اظهار داشت: همانطوری که مستحضرید مخالفان دین مبین اسلام و خصوصاً تشیع در سوریه اوج عصبانیت خود را با نبش قبر و خارج نمودن جنازه مطهر حجربن عدی که از اصحاب رسول الله بودند، به منصه ظهور رساندند.

محمدرضا امیری عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با هتک حرمت مخالفان سوری به صحابه پیامبر(ص) اظهار داشت: همانطوری که مستحضرید مخالفان دین مبین اسلام و خصوصاً تشیع در سوریه اوج عصبانیت خود را با نبش قبر و خارج نمودن جنازه مطهر حجربن عدی که از اصحاب رسول الله بودند، به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: واقع مطلب، کار بسیار زشتی است که همه علمای اسلام اعم از شیعه و سنی این عمل را محکوم کردند. آنهایی که واقعیات دین مبین اسلام و واقعیات بشریت برایشان روشن است، این عمل را محکوم کردند. این افراد یک گروه خاصی هستند که می توان ادعا کرد دین ندارند و در غالب یک مسلک انحرافی و کاملاً معاند با دین اسلام دست به چنین اعمالی می زنند که از نظر ما محکوم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی هتک حرمت به صحابه رسول ا...و حمله اسرائیل به سوریه اذعان کرد : این مسئله از جهات دیگر هم قابل تحلیل است . آنها دیر گاهی است که درمخالفت با سوریه جنگ افروزی می کنند و چون به جایی نرسیدند و نتوانستند به اهدافشان برسند ؛ دست به این کار شیطانی و عمل شنیع زدند. از طرف دیگرهمزمانی این موضوع با حمله اسرائیل به سوریه که برخی اماکن را بمباران کرد با این ادعا که یک مرکز نگهداری اسلحه را مورد هدف قرار داده است . البته آنجا یک پادگانی نظامی بود ، طبیعی است در یک پادگان یکسری سلاح و مواد مورد نیاز و تسلیحات مورد نیاز نگهداری شود . البته اسرائیلیها فکر می کردند که در این پادگان حزب الله و نیروی مقاومت و ضد اسرائیلی آموزش می بینند اما این چنین نبود . این مکان مورد بمباران قرار گرفت البته خود آنها متوجه شدند که مورد خاصی وجود نداشت و بیهوده بر این موضوع مانور می دادند .

نماینده مردم کهنوج تاکید کرد: این نوع مواضع بیانگرآن است که استکبار، اسرائیل و آمریکا که به دنبال ضربه زدن به سوریه هستند در واقع به دنبال شکستن خط مقاومت هستند وبا آن مبارزه می کنند تا آن را از بین ببرند. زیرا سوریه به نوعی حامی مقاومت در جنوب لبنان بوده است. مقاومتی که در گوشه ای از لبنان شکل گرفته و در مقابل اسرائیل و استکبار جهانی ایستاده است . لذا آنها هدفشان مقابله و مبارزه با مقاومت است .

وی افزود: البته بخش دیگری از اهداف استکبار که به صورت بلندمدت دنبال می شود همان اختلاف و تفرقه بین مذاهب شیعه و سنی است که آن را دنبال می کنند. اما اعتقاد بنده هدف نهایی آنها مبارزه با مقاومتی که در آنجا شکل گرفته و از دیر باز مورد حمایت ما و مقام معظم رهبری هم هست .

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در واکنش به تهدید گروه تکفیری نسبت به خراب نمودن قبور حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند؛ جهان اسلام باید یک موضع خوبی را اتخاذ کنند. هم شیعیان وهم مسلمانان سرتاسر دنیا باید در قبال این عمل موضعی محکمی اتخاذ نمایند. اگر آنها با یک موضع گیری قوی منطقی از جانب جهان اسلام چه شیعه و چه سنی مواجهه باشند؛ تهدیدات خودرا عملی نخواهند کرد اما اگر خدای ناکرده مسلمانان عکس العمل قاطع نشان ندهند وآنها از این طرف موضع قاطعی را نبینند؛ بعید نیست که تهدیدات خود را عملی کنند. این بستگی به برخورد مسلمانان و موضع گیری آنها دارد و مقابله ای که با این اندیشه و تفکر از ناحیه علما و دانشمندان جهان اسلام صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد : اگر این مقابله یک مقابله جدی باشد قطعاً عقب نشینی خواهند کرد کما اینکه در رابطه با تهدیدو حمله اسرائیل ، خیلی از کشورها موضع گرفتند. روسیه اعلام کرد که اگر وارد جنگ شوید با ما طرف هستید. اگر یکبار دیگر اتفاق بیفتد ما هم مقابله به مثل خواهیم کرد و از سوریه دفاع خواهیم کرد.اسرائیل در واکنش اظهار کرد ما دوست نداریم وارد یک عرصه جنگ نبرد بشویم در واقع یک نوع عقب نشینی را شاهد بودیم.

یعقوب جدگال عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه اظهارداشت : اسلام یک دین بسیار شریف است و دارای حرمت برای همه ادیان است. این کاری که انجام دادند از نظر شرعی و اسلام حرام است و از نظر عرف خیلی بد و ناپسند است.

وی افزود: مشخص است که اسرائیل از دشمنان ما بوده و هست و ما باید در مقابل آنها بایستیم . فراکسیون اهل تسنن مجلس هم این اقدامات و هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) را محکوم کرده است.

https://shoma-weekly.ir/351jHr