جامعه

به برادران شیطان رای ندهیم!

مردم ایران پس از 33 سال تجربه ی مردم داری دینی دیگر می فهمند فرق کسی که چهره به چهره مشکلات آنها را می شنود و در جهت حل آنها برمی آید با کسی که نزدیک به انتخابات با دادن چلوکباب و تقویم و بروشورهای رنگ به رنگ می خواهد خودش را در چشم مردم فرو کند


دبیر گروه جامعه
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی هر فردی به جستجوی رفتاری در کارهای کاندیداها می‌گردد تا از این بین بهترین گزینه را به عنوان نماینده خود برگزیند. بدون شک اگر افراد جامعه ما بدانند که کاندیدایی خلاف قوانین شرع مقدس رفتار می کند، برای همیشه آن نامزد را از دایره انتخابهای خود خارج می کنند. البته از صفات عالی خدای متعال «ستار العیوب» بودن است، اما او هیچ تضمینی برای عیب پوشانی کسی که خود از علنی ساختن گناهش ابایی ندارد نداده است.
برخی کاندیداها خود به رفتاری دست می زنند که افرادی که آشنایی با تعالیم اسلامی داشته باشد می توانند تشخیص دهند که این فرد با پیروی از شیطان یا هوای نفس صرفا به طمع به دست آوردن قدرت، از هر وسیله ای برای رسیدن به آن استفاده می کند. به عنوان نمونه خدای متعال در قرآن مجید از اسراف کنندگان به عنوان برادران شیطان یاد می کند (اسراء 27). عبارتی که برای هیچ گروهی دیگری اشاره نشده است. (در قرآن مجید به گروه شیطان بارها اشاره شده ولی برادر شیطان صرفا در همین آیه و برای اسراف کنندگان به کار رفته است.) لذا کاندیداهایی که با چاپ پوستر و تراکت ها زیاد و خارج از عرف دیوارهای شهر خود را «کاغذ دیواری» می کنند، نباید توقع داشته باشند که مردم با دید مثبت به آنها نگاه کنند و هزینه هایی- هر چند از مال شخصی و پول حلال به دست آمده باشد-  را که می شود صرف باز کردن گره ایی از مشکلات مردم کرد به راحتی، تبذیر کرد.
قطعا اگر کاندیدایی شیفته خدمت باشد و نه تشنه قدرت، می تواند با هزینه ای حداقلی خود را به مردم معرفی کند و بقیه بودجه ای را که برای این منظور کنار گذاشته در جهت رفع محرومیت ها هزینه کند، امری که از دید مردم هم پنهان نخواهد بود. مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرده اند: « ...تفاوت دیگر دموکراسیهاى رایج دنیا با نظام مردم‌سالارى دینى این است که در مردم‌سالارى دینى کارهاى رایجِ دنیا و اسرافها و تبلیغات پر خرج مطلقاً نباید انجام گیرد. ...هزاران جوان را با استعدادهاى خوب و قابل رشد و قابل استفاده براى اداره‌ى کشور مشاهده مى‌کنیم که اینها در یک‌جا معطّل و منتظر یک وسیله‌ى جزئى مانده‌اند براى این‌که بتوانند کار خود را دنبال کنند؛ آن‌گاه عدّه‌اى بیایند میلیاردها صرف تبلیغات کنند براى این‌ که نظر مردم را به سمت خود جلب نمایند؛ آن هم با روشهاى بعضاً غلط و بعضاً خلاف‌شرع، که شنیده شد در بعضى از مناطق، نامزدهاى انتخابات با شعارهاى ضدّاسلامى و ضدنظام خواسته‌اند نظر مردم را جلب کنند. البته مردم با بى‌اعتنایى خود، پاسخ اینها را دادند.» (13/12/81)
البته افردای هم ممکن است این بهانه را بیاورند که خودمان هیچ هزینه ای نمی کنیم و این هوادارن! ما هستند که تبلیغات اینچنینی را می کنند، معظم له در این رابطه نیز بیان داشته اند: «یکى از کارهایى که بنده - چه در تبلیغات انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهورى - همیشه نگران آن هستم، این [اسراف در تبلیعات انتخاباتی] است. [کاندیداها] نه خودشان تبلیغات پُرخرج کنند، نه به طرفدارانشان اجازه دهند. بعضى افراد ممکن است بگویند به ما ربطى ندارد؛ این کار پُرخرج را دیگران مى‌کنند. شما بگویید نکنند....چه نیازى هست که براى تبلیغات گوناگونِ رنگینى که بعضى جاها مى‌کنند، پول زیادى مصرف شود که احیاناً بعضى افراد هم نتوانند خودشان آن خرج را کنند و مجبور باشند از کسانى بگیرند و خداى نکرده وام‌ دار شوند.» (28/2/80)
قطعا چیزی که از پیش مشخص  است فهم و شعور بالای مردم ما در مواجه با برادران شیطان است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، مردم خود به آنها نه می گویند. مردم ایران بعد از 33 سال تجربه مردم سالاری دینی دیگر به راحتی می فهمند که فرق شخصی که وقت خود را در اختیار آنها می گذارد و چهره به چهره مشکلات آنها را می شنود و در جهت حل آنها بر می آید و دل به دل اسم خود را ماندگار می کند با شخصی که نزدیک به انتخابات با دادن چلو کباب و سیم کارت و تقویم و چاپ بروشورهای رنگ به رنگ می خواهد خودش را در چشم مردم فرو کند و اسم خودش را چند روزی بر سر زبانها بیاندازد، چیست.

https://shoma-weekly.ir/vP77py