مجلس

بهسازی بافت های فرسوده شهری نیازمند جلب مشارکت مردمی است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس باید دولت را ملزم به اجرای قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده نماید، افزود: به طور حتم کمیسیون عمران موضوع بافت های فرسوده را بررسی می کند.
محمدرضا ملکشاهی راد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با بی‌توجهی نسبت به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، گفت: بر اساس قانون، حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در حوزه وظایف دولت بوده و موظف است تسهیلات موردنیاز بافت های فرسوده را تامین نماید زیرا در هنگام بحران حادثه ساز خواهند شد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پایتخت روی گسل‌های متعددی بنا شده و وقوع زلزله در این کلانشهر قطعی است، افزود: توجه به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده پایتخت باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس باید به صورت جدی به موضوع بافت‌های فرسوده ورود و دولت را ملزم به اجرای قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری کند، تصریح کرد: در این رابطه اگر نیاز به تصویب قوانین جدید و رفع موانع سد راه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد مجلس باید نسبت به تصویب قوانین جدید و اصلاح قوانین موجود اقدام کند.

ملکشاهی راد با بیان اینکه به طور حتم کمیسیون عمران مجلس موضوع بافت های فرسوده را بررسی می‌کند، یادآور شد: نیاز است دولت لایحه جامعی را در این رابطه به مجلس ارائه کند که مشکل بافت های فرسوده یک بار برای همیشه رفع شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم نوسازی بافت های فرسوده و مقاوم سازی ساختمان های پایتخت، گفت: برای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله قطعی پایتخت باید به وضعیت نابسامان بافت های فرسوده توجه کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت های فرسوده پایتخت، تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر ارائه وام کم بهره بانکی، دولت باید بسته های تشویقی مناسبی را در جهت ترغیب و تشویق صاحبان بافت‌های فرسوده ارائه نماید

https://shoma-weekly.ir/ztEKuF