مجلس

بهتر است که از مسئله سوال از رئیس جمهور عبور کنیم

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در رابطه طرح سوال از رئیس جهمور و معرفی چهار وزیر جهت پاسخگویی عنوان کرد : در این رابطه اگر وزرا برای پاسخگویی بیایند مشکلی وجود ندارد. اما پاسخگویی رئیس جمهور غیر متعارف وغیر معمول است.
موسی الرضا ثروتی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی مبنی برعدم ایجاد فضای انتخاباتی در کشور گفت: با توجه به  شرایط کنونی کشور ورود به مسئله انتخابات به فرمایش بزرگانی چون آیت الله مهدوی کنی نادرست است‌. از طرفی ما در شرایط تحریم اقتصادی قرار داریم و به تعبیر مقام معظم رهبری "ما در شرایط جنگ احزاب قرار داریم" و دنیا به دلیل اسلام ستیزی با ما سر جنگ دارد، زیرا آنها از اسلام و عدالت اسلامی هراس دارند. اما ما بر اصول خود پایبند هستیم و چنانچه خداوند هم وعده داده است کسانی که در راه دین مقاومت و صبر و پایداری داشته باشند پیروز خواهند شد‌.
 نماینده مردم بجنورد ضمن تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری به علت سفر اخیر خود به خراسان شمالی و استقبال بی نظیر مردم، با اشاره به بیانات معظم له مبنی بر ضرورت حفظ آرامش در جامعه خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به خراسان شمالی بر حفظ آرامش و ثبات در جامعه تاکید داشتند و لذا ما باید تلاش کنیم در گفتار و کردار و اعمالمان از روشهایی پیروی کنیم که این مهم در جامعه محقق شود .
وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار شما افزود : رهبرمعظم انقلاب در رابطه با انتخابات به این نکته توجه داشتند که اگر کسی از زید طرفداری می کند و دیگری از عمر این مسئله نباید موجب بروز اختلافات در  جامعه شود . حقیقتا ما هم نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که شرایط کشور را ملتهب کنیم و باید با آرامش کار را پیگیری کنیم و البته اکنون پرداختن به انتخابات زود هنگام است .
ثروتی تصریح کرد‌: در این مقطع زمانی کسانی که آمادگی کاندیداتوری در این انتخابات را دارند‌، اعلام حضور کنند، این مسئله اشکال ندارد اما کشمکش های سیاسی و بحث و گفتگو جایی ندارد البته رایزنی های سیاسی وجود داشته باشد به طوری که هم اکنون در بین احزاب و گروه ها بحثهایی در این رابطه وجود دارد و کارهایی نیز انجام می شود اما انعکاس آن در جامعه صحیح نیست زیرا موجب التهاب و تشنج در جامعه می شود‌‌.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در رابطه طرح سوال از رئیس جهمور و معرفی چهار وزیر جهت پاسخگویی عنوان کرد : در این رابطه اگر وزرا برای پاسخگویی بیایند مشکلی وجود ندارد. اما پاسخگویی رئیس جمهور غیر متعارف وغیر معمول است. از طرفی کسانی اعتقاد دارند چون شرایط ما به گونه‌ای است که مقام معظم رهبری هم فرمودند آرامش باید در جامعه حاکم باشد و حفظ امنیت جامعه و پرهیز از چالشهای سیاسی لازم وضروری است، از طرفی دیگر به دلیل خصوصیات شخصیتی خاص رئیس جمهور، به نظر می رسد باید خویشتنداری کنیم و از مرحله سوال از رئیس جمهور نیز عبور کنیم و انصراف دهیم .
وی افزود : رئیس جمهور اگر خواهان اصلاحاتی است که آن را انجام می دهد و آنچه مردم باید بدانند می دانند پس دیگر ضرورتی برای پاسخگویی ایشان وجود ندارد. ما عملکرد ایشان را دیدیم و از بار مسوولیت ایشان آگاه هستیم  و حتی پاسخهای ایشان را در رابطه با ارز و قانون را شنیدیم و التزام عملی ایشان را به قانون دیدیم‌. فکر می کنم دیگر سوال از رئیس جمهور ضرورتی نداشته باشد تا این چند ماه باقی مانده را با آرامش و بدون چالش بگذرانیم .
ثروتی در پایان خاطر نشان کرد: سوال از رئیس جمهور اشکالی ندارد و سوال کنندگان نیز برای حمایت از مردم سوال می کنند. اگر ما در یک شرایط مناسب جهانی قرار داشتیم هیچ گونه مشکلی نبود که  رئیس جمهور را هم استیضاح می کردند و عدم کفایت هم اعلام می کردند  آب از آب تکان نمی خورد . اما آنچه مهم است نظر رهبری بر حفظ آرامش و تعامل و همدلی و وحدت است، بهتر است ما از این داستان عبور کنیم .   

https://shoma-weekly.ir/sIxFw2