مجلس

بهبود رابطه با انگلیس منوط به رفع مواضع خصمانه آنها است

پیشینه و سابقه کشور ما با انگلیس سابقه خوب و خوشی نیست. اما اگر ما اصل را بر این بگذاریم که با تمام کشور‌ها تعامل داشته باشیم، انگلیس باید رفتار صادقانه داشته باشد.

سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به حضور هیئت پارلمانی انگلیس در ایران گفت: پیشینه و سابقه کشور ما با انگلیس سابقه خوب و خوشی نیست. اما اگر ما اصل را بر این بگذاریم که با تمام کشورها تعامل داشته باشیم، انگلیس باید رفتار صادقانه داشته باشد.

وی افزود: اما آنچه را که ما در جامعه بین المللی متوجه میشویم، این کشور یک عناد و دشمنی نسبت به جمهوری اسلامی دارد. اگر پیام گروه پارلمانی انگلیس، پیام دوستی به معنای واقعی، پیام هم اندیشی و در یک سطح پذیرش مذاکره باشد، استقبال میکنیم زیرا ما بنا داریم که با کل دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی تعامل داشته باشیم.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: انگلیس باید در رفتار خود و سابقه تاریخی خود یک بازنگری کند و ببیند در گذشته با ما چه کردند و اگر قرار است در آینده این مسیر را ادامه بدهند قطعا آن نگاه مردم و ملت ما نسبت به کشور انگلیس عوض نخواهد شد.

نماینده مردم ساری افزود: این رابطه زمانی بهبود مییابد که در عرصه عمل شاهد باشیم که تصمیمات دولت انگلیس منطبق بر نگاههایآشتیجویانه و رفع مواضع خصمانه است و همچنین به رسمیت شناختن تمام حقوق ملت ایران است.

شجاعی خاطر نشان کرد: هر چیزی که به حسن نیت و تعامل بین دو ملت خدشهای وارد بکند، طبیعتا نشان از بیصداقتی است. برای ایجاد فضای تعامل و دوستی طبیعتا باید از موضوعاتی که چالش زا است، عبور کنیم. زیرا طرفین مذاکره هیچگاه صد در صد برنده مذاکرات نیستند. معمولا در مذاکرت تلاش میشود که طرفین بتوانند یک سهم برنده را برای خود متصور کنند. هیچ مذاکرهای را شما نمیتوانید پیش بینی کنید که برنده صد در صد یک طرف خاص باشد، بنابراین برای حل این مشکل باید طرفین از خود حسن نیت نشان بدهند.

https://shoma-weekly.ir/ikourM