مجلس

بهبود اقتصاد کشور با بخشی نگری ممکن نیست

​عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیران راه‌آهن و بخش ریلی کشور با یک مدیریت مناسب در حال جذب حمل و نقل بار به‌سمت این بخش هستند اما باید مراقب باشیم با این اقدام حمل‌ونقل جاده‌ای را فلج نکنیم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور، اظهار داشت: 95 درصد از صادرات کشور ما از طریق دریا صورت می‌گیرد و صادرات از طریق خشکی به میزان بسیار محدودی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخفیف 50 درصدی به صادرکنندگان در تعرفه حمل و نقل راه آهن فرصت مناسبی برای تولید‌کنندگان و صادرکنندگان کشور است، گفت: بهترین کمک در شرایط فعلی کشور به بخش تولید تسهیل صادرات است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و هزینه مهم تولید حمل و نقل است، ادامه داد: مدیران راه‌آهن و بخش ریلی کشور با یک مدیریت مناسب در حال جذب حمل و نقل بار به‌سمت این بخش هستند اما باید مراقب باشیم با این اقدام حمل‌ونقل جاده‌ای را فلج نکنیم.

وی اضافه کرد: کامیون داران نیز باید از این طریق کسب درآمد می‌کنند و عمده آنها کشنده‌های خود را به‌صورت اقساطی خریداری کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرایش و جذب بارها به سمت راه‌آهن در عین حالی که صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور را شکوفا می‌کند، کامیون‌داران فراوانی را نیز از کار بیکار می‌کند، تصریح کرد: باید همیشه از افراط و تفریط دست بکشیم و به اقتصاد را به‌صورت جامع نگاه کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: مسئله توسعه راه‌آهن برای تولید کشور یک اتفاق بسیار خوب است اما به شرطی که ضرر و زیانی نیز متوجه کامیون داران نباشد.

https://shoma-weekly.ir/lbgM0c