ویژه

بلال انقلاب

خیلی ها به حاج محمود مرتضایی فر لقب " وزیر شعار" داده اند اما خودش می گوید که این لقب را برای اولین بار از مرحوم حاج احمد آقا خمینی گرفته است.
گزارش از: مصطفی حسینی- طنین شعارهای کوبنده اش، هیچگاه از اذهان امت حزب الله پاک نمی شود. به درستی که او "بلال انقلاب" است. فریاد الله اکبر او در روز 12 بهمن سال 57 و در بهشت زهرا و حضور تاریخی امام (ره) سبب تکبیر های سالهای عمر انقلاب شد.
خیلی ها به حاج محمود مرتضایی فر لقب " وزیر شعار" داده اند اما خودش می گوید که این لقب را برای اولین بار از مرحوم حاج احمد آقا خمینی گرفته است.
عصریکی از روزهای پایانی تابستان به همراه دکتر اسدالله بادامچیان قائم مقام دبیر کل، حاج محمد علی امانی دبیر اجرایی و سید حامد حسینی معاون تبلیغات و روابط عمومی به دیدارش رفتیم.  شنیده بودیم کسالت دارد، با نگاه مهربان همیشگی و لحن گرم اش پذیرای ما شد. بادامچیان پس از حال و احوال کردن درباره "بلال انقلاب" اینگونه سخن خود را آغاز کرد که آقای مرتضایی فر یکی از موثرین انقلاب اسلامی است، در روزهای سخت قبل از 12 بهمن در شعار سازی و برنامه های موثر کسی بود که ذوق و استعدادش در ساختن شعارهای متناسب روز بسیار موثر بود.
وی به خاطره 12 بهمن سال 57 اشاره کرد ادامه داد: در روز 12 بهمن در بهشت زهرا مجری بهتر از آقای مرتضایی فر  نبود. آن روزها بسیار سخت بود که در حضور دو میلیون جمعیت و در محضر امام(ره)  بدون ذره ای تردید با آرامش خاطر نقش خود را ایفا کرد. اما تنها شخصی که می توانست این کار را انجام دهد آقای مرتضایی فر بود.
بادامچیان یکی از ره آوردهای نماز جمعه تهران را آقای مرتضایی فر می داند که بهترین شعار ها را در طول سالهای نماز جمعه دادند و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  هیچگاه در طول این سالها به این شخصیت درباره شعارهایش تذکر ندارند.حضور ایشان در حج و شعار های الموت لآمریکا و لاسرائیل بسیار موثر بود و هنوز هم لحن و لهجه ایشان در بسیاری از کشورهای اسلامی مورد توجه قرار دارد.
وی درباره خصوصیات مرتضایی فر گفت: یکی از افرادی که در تاریخ انقلاب همواره در پی انجام وظیفه الهی و و در خدمت ولایت و روحانیت عمل می کرد آقای مرتضایی فر بود. شجاعت ایشان همواره در طول مراسم های مختلف کاملا قابل توجه است و بزرگترین نمونه شهامت، شجاعت و استواری آقای مرتضایی فر روزی بود که در نماز جمعه انفجار رخ داد و خیلی شجاعانه به شعارهای خودش ادامه داد.
او در طول سالهای فعالیت برای خود و خانواده اش چیزی نخواست بلکه برای خدا کار کرد و شعار داد و برای خدا هم در کارهای گوناگون به انجام وظیفه الهی پرداخت.
"بلال انقلاب" در طول سخنان دکتر بادامچیان همواره لبخند می زد می دانست که شعار های کوبنده اش در طول این سالها تنها برای خدا بوده و وظیفه اش را به خوبی انجام داده است.
مرتضایی فر در تمام روزهای انقلاب با طنین صدایش در خاطره‌ها ماندگار شده  و بارها لرزه بر اندام دشمنان انقلاب انداخت. نوای دلنشین دعای عید فطر در نماز پرشکوه رهبر معظم انقلاب از ذهن ها پاک نمی شود و بلال انقلاب در قلبها می ماند.

https://shoma-weekly.ir/Svrw4X