مجلس

بزرگنمایی اختلافات جزئی تهدیدی برای وحدت اصولگرایی است

عدم توجه به فعالیتهای اصلاح طلبان، بزرگ دیدن اختلافات جزئی و عدم درک نقاط مشترک از جمله مواردی هستند که اصولگرایی را در معرض تهدید قرار داده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر اصولگرایان از ظرفیت فعلی استفاده کنند، موفق خواهند شد اما اگر برداشت ناقصی از شرایط داشته باشند این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در راه دستیابی به وحدت فراهم شود.

وحدت اصولگرایان همچنان با اما و اگر همراه است. در حالی که موتلفه و ایثارگران و پایداری جلساتی را برای وحدت برگزار می کنند از آن طرف خبر می رسد که لاریجانی و ولایتی و ناطق نوری و مقتدایی هم جلساتی را تشکیل داده اند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات موثر و خوبی برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان در انتخابات پیش رو صورت گرفته اظهار داشت: امیدوار هستیم همه کسانی که با تعریف مقام معظم رهبری با اصولگرایی یعنی اعتقاد و پایبندی به مبانی انقلاب همسو هستند و در این چارچوب می گنجند، با آنها گفت و گو و مذاکره شود تا در سایه آن به وحدتی برسیم که بتوانیم از همه ظرفیتها برای تعالی انقلاب بهره ببریم.

لاله افتخاری در گفت و گو با "شهر" در پاسخ به این سئوال که در جریان اصولگرایی بیشتر سخن از نشست بین حزب موتلفه اسلامی ، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به میان می آید و از دیگر گروههای اصولگرا خبری نیست، گفت: یکی از گروههایی که در همه سطوح چه در بین سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران و چه در استانها تلاش می کند تا اصولگرایان به وحدتی مسنجم دست یابند حزب موتلفه اسلامی است و این به مفهوم این نیست که تنها این سه گروه با هم تفاهم کنند بلکه این گفت و گوها به منزله بستری است که در سایه آن سایر گروهها و طیفهای اصولگرا هم به وحدت برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس، وحدت را میان همه شخصیت ها و گروههای سیاسی ضروری برشمرد و بار دیگر تاکید کرد: درانتخابات پیش رو باید همه افرادی که در ذیل تعریف اصولگرایی می گنجند مدنظر قرار بگیرند و همه آنها طرف گفت و گو باشند تا با یک وحدت و همگرایی حداکثری در انتخابات، مجلسی را شاهد باشیم که در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت می کند.

وی تندروی و افراط گرایی نسبت به افراد و گروههای سیاسی را از جمله تهدیدات جریان اصولگرایی در انتخابات پیش رو دانست و اظهار داشت: در کنار این، عدم توجه به فعالیتهای اصلاح طلبان، بزرگ دیدن اختلافات جزئی و عدم درک نقاط مشترک از جمله مواردی هستند که اصولگرایی را در معرض تهدید قرار داده است.

وی در پایان با تاکید مجدد بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همگرایی و وحدت میان دلسوزان نظام، اظهار داشت: اگر اصولگرایان از ظرفیت فعلی استفاده کنند، موفق خواهند شد اما اگر برداشت ناقصی از شرایط داشته باشند این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در راه دستیابی به وحدت فراهم شود.

https://shoma-weekly.ir/Tp6lEI