ویژه

برگزاری پنجاه و پنجمین سالگرد شهدای حزب موتلفه اسلامی

مراسم بزرگداشت شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، پنجاه و پنجمین سالگرد شهدای حزب موتلفه اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن شهید لاجوردی موسسه فرهنگی موتلفه با حضور جمعی از هیات موسس، شورای مرکزی و اعضای حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

در این مراسم ابوالفضل توکلی بینا عضو هیات موسس حزب موتلفه اسلامی و از همراهان شهدای 26 خرداد، سید مصطفی میرسلیم رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، دکتر بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و قاسم امانی فرزند شهید صادق امانی سخنرانی کردند.

همچنین در این مراسم با پخش نماهنگی یاد و خاطره ی مرحومه فاطمه رهبر گرامی داشته شد.

 

 فرزند شهید امانی:

یاران مؤتلفه اسلامی در آغاز نهضت بهترین الگو بودند

 ابتدا محمدقاسم امانی، فرزند شهید حاج صادق امانی در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه که در روز 26 خرداد سال 1399 در مدرسه شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: یاران و جمعیت مؤتلفه اسلامی در آغاز نهضتی که سرانجامش ظهور صاحب‌الزمان(عج) است، بهترین الگو بود و بیشترین کاری را که می‌توانست انجام دهد انجام داد.

 

شهید حاج صادق امانی معتقد به جمع ایمانی برای عمل به تکالیف دینی بود

وی در خصوص شهید حاج صادق امانی اظهار کرد: ایشان در دوران نوجوانی در شرف رسیدن به سن تکلیف شروع به تحصیل علوم دینی کردند. سپس در ضمن تحصیل تدریس و در ضمن تدریس تجارت کردند. ایشان به این نتیجه رسیدند که باید جمع ایمانی وجود داشته باشد تا همگی بتوانند به تکالیف دینی خود عمل کنند.

امانی با اشاره به اینکه شهید حاج صادق امانی با تشکیل گروه شیعیان و گروه‌های دیگر شروع به مبارزه و انجام کارهای فرهنگی کرد.وی به ویژگی‌های این‌گونه فعالیت‌های شهید امانی پرداخت و مطرح کرد: این کارها نسبت به زمان خودشان پر از خلاقیت، نوآوری و به‌روز بودن بود. ایشان در آن زمان اردوهایی را ترتیب دادند که در نوع خودش بی‌نظیر بود.

 

 توسل در جزء جزء زندگی پدرم موج می‌زند

وی اشاره کرد: پدرم در تمامی جزئیات زندگی‌شان توسل از نوع توسلِ با توجه به راه طولانی برای آینده داشتند.

فرزند شهید حاج صادق امانی به گفته‌ای از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در باره شهید امانی اشاره کرد و گفت: مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در باره پدرم می‌گفتند ایشان فردی عرضی بود، نه طولی یعنی به همه جهات و جنبه‌های زندگی دقت و توجه داشتند.

وی تأکید کرد: همه اعضای جمعیت‌ مؤتلفه اسلامی  از جمله شهید حاج صادق امانی در همه شرایط زندگی دقت داشتند و این دقت در اثر توجهی بود که به جمع ایمانی داشتند. با حضور در جمع ایمانی عنایات و الطاف خداوند انسان را در جهتی حرکت می‌دهد که در همه جنبه‌ها مؤثر و مفید واقع می‌شود و انسان می‌تواند به تکالیفش در همه جنبه‌ها عمل کند.

فرزند شهید حاج صادق امانی در پایان اشاره کرد: روزی چند جوان دور هم جمع شدند و خواستند تکلیفشان را انجام دهند و خدا به آنها عنایت کرد. الان حرکت‌های ما با این همه امکاناتی که داریم و پیشرفتی که کرده‌ایم، برکات بیشتری خواهد داشت.

 

سید مصطفی میرسلیم:

موظفیم در راستای تغییر اصلاحی شانه زیر بار مسئولیت بدهیم

سپس سید مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه در روز 26 خرداد سال 1399  گفت: در اقدام شهدای مؤتلفه به چهار شاخص دست یافتم. شاخص اول اراده تغییر است. زمانی می‌رسد که مؤمن در شرایطی قرار می‌گیرد که هیچ سازگاری با اعتقاداتش ندارد و خفقان است و مشکلات متعددی وجود دارد یا در جوّی قرار می‌گیرد که اجازه اقدام اصلاحی و بهبوددهنده ندارد. آنچه در شهدای مؤتلفه تشخیص دادم این بود که آنها به‌طور جدی برای تغییر فضای حاکم بر جامعه تصمیم گرفتند و اراده کردند.

نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تغییر نیاز به سازماندهی در عمل است. این سازماندهی امکانات می‌خواهد و شهدای مؤتلفه برای این امر امکانات و ابزار بسیار محدودی در اختیار داشتند که قابل مقایسه با شرایطی کنونی نیست.


برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم

میرسلیم با بیان اینکه جامعه فعلی ما نیاز به اراده تغییر دارد، گفت: در این شرایط نباید بی‌تفاوت بود، چون وضعیت کنونی جامعه مطلوب ما نیست. باید برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم و کارهایی انجام دهیم و تغییری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم بدون اراده تغییر برای خودمان سرنوشتی را ترسیم کنیم. ما نیاز به سازماندهی و اقدام داریم و حزب برای همین امر ایجاد شده است.     

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان ساخت: حزب مؤتلفه اسلامی از شهدای مؤتلفه روحیه گرفته است و در حالی در صحنه حضور دارد که شرایط دشوار است.

وی تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی برای سازماندهی مناسب به ‌منظور انجام فعالیت‌هایی که منجر به تغییر اصلاحی می‌شود ایجاد شده است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: ما موظفیم در این راستا تقسیم وظیفه کنیم و شانه زیر بار مسئولیت بدهیم و کوتاه نیاییم.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی باید مدام در حال تمرین کردن برای انجام اقداماتی باشد که می‌بایست انجام بگیرد.

میرسلیم با تأکید بر دقت در اجرا مطرح کرد: کار لرزان، مردد و متزلزل با اسیر در دنیا و مقام و پست‌های متعدد شدن پیش نمی‌رود.

 

ابوالفضل توکلی‌بینا در پنجاه و پنجمین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی مطرح کرد:

توصیه شهید مطهری در خصوص اعدام انقلابی سران رژیم پهلوی


در ادامه ابوالفضل توکلی‌بینا، از مؤسسین حزب مؤتلفه اسلامی و عضو شورای مرکزی این حزب، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه در روز 26 خرداد سال 1399  پس از اینکه از مرحومه دکتر فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یاد کرد پیرامون شکل‌گیری جمعیت مؤتلفه اسلامی مطالبی را مطرح و به سه نصیحت امام(ره) به شورای دوازده نفره اشاره کرد و گفت: امام(ره) با دستور صریح ولی‌عصر(عج) انقلاب اسلامی را شروع کرد.

وی در ادامه به جلسه هجده ساعته از شش صبح تا دوازده شب با حضور خود او و عده‌ای از اعضای جمعیت مؤتلفه در نظام‌آباد در منزل میرمحمدصادقی فردای روز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه اشاره کرد و گفت: در دوازده شب به این جمع‌بندی رسیدیم که سه نفر مفسد فی الارض هستند؛ شاه، نصیری رئیس وقت ساواک و حسنعلی منصور نخست‌وزیر وقت. در این میان جرم حسنعلی منصور از دو نفر دیگر بیشتر بود، چون او بود که بی‌سر و صدا لایحه بردگی ما (کاپیتولاسیون) را به مجلسین برد و تصویب کرد. به امام(ره) اهانت می‌کرد و امام(ره) را تبعید ‌کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: شهید محمد بخارایی هجده ساله بود که عضو ما شد و در نوزده سالگی دوره نظامی دید. او از نظر شجاعت جوان کم‌نظیری بود و پذیرفت اعدام انقلابی منصور را اجرا ‌کند.

وی در ادامه به نحوه اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط شهید محمد بخارایی و دستگیری او و صحبت‌هایی که در دادگاه شد پرداخت و مطرح کرد: یکی از علل اینکه امام(ره) را بیشتر از یک سال در ترکیه نگه نداشتند این بود که شهید بخارایی در بیدادگاه شاهنشاهی گفت رجزخوانی نکنید. مادامی که امام ما در ترکیه باشد همه شما زیر نظر هستید و به سزای اعمالتان می‌رسید. بلافاصله رئیس دادگاه و دادستان دادگاه را تعطیل کردند و پیش شاه رفتند و قضیه را به او گفتند.

توکلی‌بینا علت دیگر اینکه امام(ره) بیشتر از یک سال در ترکیه در تبعید نبود تلاش‌های شهید حاج تقی حاج ترخانی دانست و گفت: این فرد با یکی از برادران روحانی که سال‌ها در لبنان تلاش انقلابی داشت آشنا بود. حاج تقی ایشان را به ترکیه فرستاد تا با وکلای مجلس ترکیه در باره اینکه شما مردم مسلمانی هستید و برای چه رهبر ما، امام خمینی، را زندانبانی می‌کنید مذاکره کند.

وی در خصوص گفته‌ای از شهید مطهری اظهار کرد: وقتی امام راحل را به ترکیه تبعید کردند، شهید مطهری گفتند تا شش هفت نفر از سران رژیم به زمین نیفتند خفقان از بین نمی‌رود.

اسدالله بادامچیان:

هیچگاه فضاسازی‌ها مؤتلفه را از مسیر استقامت الهی‌اش خارج نکرده است

در آخر اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه ، پس از اینکه از مرحوم حاج تقی امانی و سایر یاران مؤتلفه که دیگر در جمع دوستان نیستند یاد کرد، به جای خالی مرحومه دکتر فاطمه رهبر در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم اشاره کرد.

وی ضمن تشکر از محمدقاسم امانی  فرزند شهید حاج صادق امانی، مطرح کرد: باید همیشه به تکلیفمان برای رسیدن به حکومت عدل و قسط جهانی عمل کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات سید مصطفی میرسلیم و تشکر از او برای صحبت‌هایش گفت: اگر اراده تغییر بر مبنای ارزش‌ها باشد بایستی محکم و استوار بایستیم و فضاسازی‌های سیاسی و شرایط خاص اجتماعی بر ما تأثیر نگذارد.

وی در ادامه افزود: حزب مؤتلفه اسلامی در انقلابی که به فرموده امام(ره) انقلاب ارزش‌هاست با نهایت استقامت، صداقت و اخلاص ایستاده و هیچ‌گاه از فضاسازی‌ها نهراسیده و جوسازی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌های غیر صلاحیتی، مؤتلفه را از مسیر استقامت الهی‌اش خارج نکرده است.

بادامچیان با ابراز رضایت از حضور یاران مؤتلفه در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ابراز امیدواری از مجلس تشکیل شده خاطرنشان کرد: این مجلس بسیار ارزشمند است و ترامپ و دیگران را ناامید کرده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم دوستان در مراحل بعدی هم بسیار قوی عمل کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد: ما نظر حزب مؤتلفه اسلامی را در حفظ ارزش‌ها و شاخص‌ها به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرض کردیم.

وی با بیان اینکه حزب مؤتلفه اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از رؤسای سه قوه همکاری و همراهی می‌کند، اظهار کرد: یاران ما در مجلس، به‌خصوص کسانی که اعتقاد ویژه‌ای به حزب مؤتلفه اسلامی دارند بسیار خوب هستند و از فراز اولیه که بگذریم، ان‌شاءالله در فراکسیون در خدمتشان خواهیم بود.

بادامچیان خاطرنشان کرد: نگرانی بابت جوسازی‌هایی که علیه میرسلیم و سایر دوستان کردند به خود راه ندهید، چون ما از اینها زیاد دیده‌‌ایم. کسی که بر خدای تبارک و تعالی توکل داشته باشد از این مسائل هراسی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: به عنوان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی امیدوارم شاهد بازسازی و تحول آنچه که مقام معظم رهبری در 14 خرداد سال 1399 فرمودند در جاهای مختلف حزب مؤتلفه اسلامی باشیم و داریم روی این موضوع کار می‌کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد: همچنین داریم روی مسائل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کار می‌کنیم.

وی گفت: از همه اعضای حزب مؤتلفه اسلامی خواهش می‌کنم محکم، استوار، با نشاط و قوی مثل همیشه با توکل بر خدا بر اجرای تحولی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر تمدن نوین اسلامی بایستید و با هم کار کنید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به تبعید امام(ره) به نجف و سپس نوفل‌لوشاتو و صلابت و استحکام امام(ره) در مراحل مختلف مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های مبارزان برای پیروزی انقلاب اسلامی و اقداماتی که اوایل انقلاب انجام شد، اشاراتی کرد.


https://shoma-weekly.ir/APNELQ