ویژه

برگزاری مراسم روضه دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی درخیمه عشق

هر سال روزهای پایانی ماه صفر که می شود بوی اسپند منطقه دروازه شمیران را معطر می کند، موتلفه ایها سالهاست خیمه عزاداریشان را در مدرسه خود برگزار می کنند، داخل که می شوی دور تا دور خیمه را کتیبه عزا گرفته و در پشت منبر نام صاحب مجلس است، « حسین بن علی(ع)»

هر سال روزهای پایانی ماه صفر که می شود بوی اسپند منطقه دروازه شمیران را معطر می کند، موتلفه ایها سالهاست خیمه عزاداریشان را در مدرسه خود برگزار می کنند، داخل که می شوی دور تا دور خیمه را کتیبه عزا گرفته و در پشت منبر نام صاحب مجلس است، « حسین بن علی(ع)»

اینجا پیوند سیاست و دیانت است، پیشکسوتان موتلفه همچون عسگر اولادی، حاجی حیدری، بادامچیان و ... در همان ابتدای در ورودی می نشینند و به عزاداران خوش آمد می گویند، هنوز هم این سیاستمداران کهنه کار همچون چند دهه عمر خود اعتقادشان به حرکت در مسیر ولایت و اهل بیت است.
هر چند این روزها تهمت و افترا از گوشه و کنار رسانه ها علیه این پیشکسوتان انقلاب که عمر خود را صرف مبارزه برای برقراری نظام جمهوری اسلامی کرده اند و همواره زیر بیرق حسین بن علی (ع) بوده اند نمایان است اما موتلفه ای ها بر راه خود ادامه داده و همواره سیاست خود را مانند دیانت خود و دیانت خود را سیاست خود می دانند.
شب اول این مراسم حجت الاسلام ابوترابی به منبر رفت، او که این روزها نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است ، نائب رئیسی مجلس را بر عهده داشته و سالهاست عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است .

رهبر معظم انقلاب مقابل دنیای استکبار ایستاده است
ابوترابی سخنان خود را با آیاتی از قرآن شروع کرد و به سیر و سلوک و سبک زندگی انسانها در جامعه اسلامی پرداخت و عنوان کرد که مراتب عقل، ایمان و ادراک زمینه دریافت معارف را در سطوح بالا و برتر فراهم می کند. تزکیه روح و جان، ثمره پیوند دو گوهر گرانبهای علم و عمل است. اگر آیات الهی را فرا گرفتیم اما در زندگی خود عینیت نبخشیدیم نه تنها بهره ای نمی بریم بلکه عکس آن در زندگی ما را به گمراهی می کشاند.
حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب مقابل دنیای استکبار ایستاده است.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در اولین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر که توسط حزب موتلفه اسلامی برگزار می شود سخن می گفت با اشاره به رحلت مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی اظهار داشت: مرحوم آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی عمر خود را برای دریافت معارف دین و تبیین آموزههای دین و عترت برای جامعه صرف کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: تزکیه نفس پایان راه نیست بلکه آغاز راه است و اگر انسان توانست در سایه ایمان و عمل، جان و روح خویش را تزکیه کند ، بستر رشد او هموار می شود و به مراتب معرفت شهودی دست می یابد.
این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رسالت پیامبران را بیدار باش جامعه دانست و بیان داشت: فقاهت از منظر قرآن کریم یعنی فهم معارف دین در حوزه های مختلف که یکی از آن حوزه ها احکام است. فقها رسالت کلیدی بر عهده دارند.
وی تاکید کرد که رسالت مسلمانان نیز آن است که در کنار درس فقها زانو زده و از فقها درس بگیرند و با صراحت اعلام کرد: امروز مردم فقها را در حیات سیاسی و اجتماعی، مرجع خود میدانند و نتیجه این امر، تشکیل نظام مقتدر اسلامی است. جامعهای که از فقها و اسلامشناسان راستین و وارسته آموزههای دین را فرا میگیرد، رستگار میشود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل دنیای استکبار ایستاده و دنیای آنها را مورد تهدید قرار داده و دشمنان در مقابل دینی ایستاده اند که این دین را اساس ضعف خود در دستیابی به اهداف خود در دنیا می بینند. دشمنان در مقابل ولی فقیهی عادل، عالم، شجاع، بیاعتنا به دنیا و متکی به خدا ایستادهاند.
وی ادامه داد: در جریان فتنه 88، ولایت فقیه مورد هدف قرار گرفت اما مردم در 9 دی بر سر اصل اسلام، نظام اسلامی و ولایت فقیه پافشاری کردند.
ابوترابی با اشاره به اربعین حسینی گفت: امام حسین(ع) در طول عمرشان و در طول مسیر تا کربلا زمینه های آگاهی و بیداری جامعه را فراهم آوردند و در رساندن مردم به معرفت علمی و عدالت رفتاری تلاش کردند و ما نیز باید در این مسیر قدم برداریم. حسین(ع) کشتی نجات است و کسانی که حسین را شناختند و او را به عنوان هادی و مقتدا برگزیدند، هدایت شدند. بزرگترین گناه، نادانی است. امام حسین(ع) به دنبال اقامه حق، تربیت انسان و نجات مردم از گمراهی بود.
مکاتبات اخیر حبیب الله عسگر اولادی و سرمقاله های او که مورد توجه بسیاری از عوام و خواص قرار گرفته واکنش ابوترابی را هم در پی داشت.
 ابوترابی  گفت: از آقای عسگر اولادی تشکر می کنم که با مکاتبات اخیر خود این رسالت را انجام دادند و این رسالت وظیفه همه ما است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از همه توان ، ظرفیت علمی، رفتاری و اخلاقی خود استفاده کنیم تا دیگران را از جهالت و تاریکی بیرون بیاوریم. این رسالت ما و درس کربلا است.

موتلفه اسلامی سیاست و دیانت را با هم درآمیخته است
اما در شب دوم آیت الله کازرونی که عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان البرز است به خیمه عزاداری موتلفه اسلامی آمد و در ابتدای سخنان خود با ذکر آیاتی از قرآن کریم، دعوت به حیات و دعوت به زندگی را شاخه ای از دعوت انبیا و معیاری برای شناخت حق از باطل دانست.
وی در ادامه سخنان خود با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) به ویژگی های منافقین اشاره کرد و اظهار داشت: منافق گاهی امر به معروف و نهی از منکر می کند اما خود به آن عمل نمی کند.
آیت الله کازرونی افزود: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر نکند منافق است. اگر در جامعه نقصی به وجود آید و عالم سخنی نگوید گناه به پای او نوشته می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری علائم مومنین را نیز برشمرد و اظهار داشت : انسان مومن علمش را به حلم مخلوط کرده و آیت الله مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی این گونه بود.
وی افزود: بنده به حزب موتلفه اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی تا به امروز معتقدم . موتلفه قبل از انقلاب متدینینی بودند که مبارزه کردند و پس از انقلاب سیاستمداران بزرگی دارند که متدین هستند.
امام جمعه کرج اظهار داشت: سیاستی که دروغ دارد آفت است. حدیثی در زمینه مجوز و فتوا در سیاست برای دروغ گفتن، تهمت زدن و افترا زدن نداریم. سیاست با دروغ سیاستی نیست که امام(ره) و مدرس می خواستند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: دیانت با سیاست همیشه معنایش رسیدن به قدرت نیست. باید دیندار بود نه مانند برخی دروغ،  تهمت و افترا زد.
وی افزود: انسان گاهی سکوت می کند که دینش به سلامت باشد. به دست آوردن قدرت به هر قیمت مسلک جباران است.
آیت الله کازرونی در ادامه با اشاره به خاطره ای گفت: روزی در خدمت مقام معظم رهبری در جلسه ای عنوان کردم که به سیاسیون که نگاه می کنم آن سیاسیونی ثابت قدم ماندند که به ولایت و اهل بیت گره خوردند. موتلفه اسلامی این گونه است، اینها به علما و اهل بیت گره خورده اند.
وی افزود: آنهایی که در سیاست با اهل بیت و برگزاری روضه ارتباط داشته اند عاقبت به خیر شده اند و آنهایی که تندروی کرده و تک تازی کردند چون با ولایت گره نخورده بودند نابود شدند.

مردم وحدت شکنی را تحمل نخواهند کرد
سخنران شب سوم روضه، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بود. معاون اول قوه قضائیه نیز در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خلق و آفرینش هستی بر حق قرار داده شده و قرار واقعی و ثابت در عالم هستی حق است.وی افزود: خداوند به انسان برای شناخت حق ابزاری داده و ابزار شناخت حق، چشم، گوش و دل انسان است. در درون انسان چراغی برای حرکت در مسیر حق است .
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد: اگر کسی مردنش جاهلی باشد ، حیاتش جاهلی بوده است. عقل آن است که انسان به وسیله آن خشیت کند.
وی ادامه داد: کسی اهل خشیت است که اهل ذکر خدا باشد، خشیت یعنی کسی که در تمام زندگی موثر است. در تمام ذرات هستی ارادت الله حاکم است.
رئیسی هدف خداوند متعال از آفرینش انسان را بندگی عنوان کرد و گفت: هدف از آفرینش کجی، گناه، معصیت و لغزش نیست. همه اینها آفریده شده که حق استوار شود. باطل با مزاج آفرینش سازگار نیست. زمانی انسان باطل پذیر می شود که شاخصه حق گویی از بین رود و انسان دلش در گرو غیر خدا باشد.
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: عاشورا باید مبدا تحولات اجتماعی تا روز قیامت شود. عالم باید با عاشورا متحول شود. عاشورا رمز حق خواهی و حق طلبی است. امام حسین(ع) قرار است جهالت را از همه عالم بزداید و به همین دلیل است که امام خمینی(ره) می فرمایند ما هر چه داریم از محرم و صفر است.
وی ادامه داد: عاشورا باید مبدا همه تحولات اجتماعی باشد. اربعین حسینی رمز و نماد بقای عاشورا است. باید در زندگی ما این نماد موج بزند.
رئیسی تاکید کرد: امام خمینی(ره)در پرتو عاشورا و اربعین ملت ایران را بیدار کردند و ملت نیز در پرتو عاشورا ملت های منطقه و مسلمان را بیدار کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بیداری ملتهای منطقه و فطرت ها در پرتو عاشورای حسینی است گفت: فطرت بیدار حقگرا و خدا خواه، امر به معروف و نهی از منکر می کند و نظام سلطه را پس می زند.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد: مردم متدین ایران اسلامی، پرچم دشمن را میشناسد، پرچمی را که آمریکا، اسرائیل،بدخواهان نظام،بهایی ها و سلطنت طلبان بلند کرده اند را میشناسند. آنها حتی اگر ادعا کردند که برای آزادی مردم ایران و دلسوزی فعالیت میکنند دروغ میگویند آنها دشمنان نظام هستند.وی افزود: اگر روزی رسانه های دشمن برای کسی کف زد، این مسیر غلطی است.
رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر کسی حرفی و یا سخنی بگوید که در میان مردم یاس ایجاد کرده و اختلاف ایجاد کند چه بخواهد و چه نخواهد در خط دشمن است.وی افزود: دشمن می خواهد انسجام در نظام جمهوری اسلامی را بر هم ریزد، می خواهند مردم به مسئولان نظام بدبین شوند. عدم ثبات سیاسی و اقتصادی برنامه دشمن است.معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: هر کس در از بین بردن انسجام اجتماعی، ایجاد اختلاف در وحدت ملی و ایجاد یاس در مردم حرکت کند به ملت خیانت کرده است. وی ادامه داد: امروز دشمن دندان تیز کرده و حلقه های محاصره را تنگ تر می کند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها راه برون رفت اقتصاد مقاومتی است.رئیسی تصریح کرد: باید تصمیمات صحیح گرفته شود و اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم اشتباه است. مردم در طول تاریخ انقلاب نشان داده اند که با کمبودها می سازند و مشکلات را دیده و تحمل می کنند اما وحدت شکنی، انسجام شکنی و اختلاف افکنی و ایجاد بی ثباتی را تحمل نخواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/wZGBx1