ویژه

برگزاری اولین گردهمایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان سراسر کشور

اولین گردهمایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان سراسر کشور هفته گذشته با حضور اکثریت نامزدهای این جبهه از سراسر کشور در تهران برگزار شد.
اولین گردهمایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان سراسر کشور هفته گذشته با حضور اکثریت نامزدهای این جبهه از سراسر کشور در تهران برگزار شد.
در این گردهمایی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام تقوی، دکتر حداد عادل، دکتر متکی و دکتر زاکانی به سخنرانی پرداختند.
لاریجانی با اشاره برگزاری سالی یک انتخابات در ایران:
باید احزاب شناسنامه دار شکل گیرد تا برنامه تولید کنند
دکتر علی لاریجانی در اولین گردهمایی سراسری نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان ضمن تشکر از تلاش‌های این جبهه برای ایجاد یک سازوکار مناسب در انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه باید یک ساز و کار فکری برای حضور سازمان یافته مردم در انتخابات تشکیل شود، گفت: ‌با توجه به این که هر سال یک انتخابات در ایران برگزار می‌شود باید احزاب شناسنامه دار شکل گیرد تا برنامه تولید کنند.
لاریجانی  با اشاره به تلاش روحانیت عظام و آیت‌آلله مهدوی کنی برای تجمیع اصولگرایان گفت: این یک اقدام موثر و جدی بود که اگر صورت نمی‌گرفت خیلی مشکلات جدی‌تری به وجود می‌آمد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آرایش سیاسی کشور در شرایط فعلی از حداقل‌های خوبی برخوردار است، گفت: گروه‌های اصولگرایی در مبانی با هم اشتراکاتی دارند که ممکن است در تحلیل ها تفاوت‌هایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در داخل کشوراز نظر سیاسی در وضع بحرانی قرار نداریم گفت: ممکن است مشکلات سیاسی در داخل وجود داشته باشد اما هیچکدام بحران نیست. در این میان اصولگرایان نباید اجازه دهند اختلاف نظرهایشان به پرخاشگری های غیرموجه تبدیل شود.
نماینده مردم قم  با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یک ظرفیت مهم سیاسی و ملی است، گفت: باید از انتخابات صیانت کنیم چرا که انتخابات، انقلاب را به یک گام جلوتر می‌برد و میوه شیرینی است که نباید آن را با نقادی‌های بی‌جهت تلخ کرد.
لاریجانی در توصیه به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها نباید برای اثبات خود دستاوردها و عملکردهای 33 ساله انقلاب را زیر سوال ببرند که این کار موجب ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم می‌شود بنابراین تنها برنامه های خود را ارائه دهند.

سید رضا تقوی در گردهمایی سراسری نامزدهای جبهه متحد:
اصولگرایان هیچگاه برای تصاحب کرسی های مجلس دست به تخریب نمی زنند
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نیز در این گردهمایی گفت: ما افرادی همچون آیت الله مهدوی کنی را از سرمایه های ارزشمند نظام می دانیم. ایشان حقیقتا انسانی آینده نگر، مدیر و هوشمند است و هیچگاه حاضر نیست از اصول کوتاه بیاید.
وی یا اشاره به موج تخریب ها علیه آیت الله مهدوی کنی و جبهه متحد اصولگرایان گفت: اصولگرایان هیچگاه برای تصاحب کرسی های مجلس دست به تخریب نمی زنند و لذا برای حفظ وحدت در میان نیروهای انقلاب از پاسخ به تخریب ها حداقل در این مقطع باید خودداری کرد
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه باید در انتخابات منافع ملی را حفظ کنیم، افزود: دشمن ما را تهدید کرده و می کند بر این اساس انتخابات ارتباطی با منافع ملی ما دارد و باید منافع ملی را در برگزاری انتخابات جدی بگیریم.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش به اهمیت جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جامعتین در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی، تلاش داشته روحانیت را نمایندگی نماید و کماکان این مسیر را طی نماید و در اطلاعیه هایی که صادر کرده است با حمایت روحانیت روبرو بوده است. هیچگاه در این اطلاعیه ها نخواسته ایم که قاطبه روحانیت از این اطلاعیه ها حمایت کنند لیکن شان بالایی برای آن قائل بوده و به آن، اقبال داشته اند.
حداد عادل:
ولایت مداری و رعایت اخلاق جوهر حرکت اصولگرایان در انتخابات

دکتر غلامعلی حدادعادل عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان هم دراین همایش گفت: اینکه فردی که در لیست ماست رای دارد یا ندارد، یک شرط لازم است ولی کافی نیست. ممکن بود فردی مقبولیت داشته باشد اما اگر حرفهایی زدند که با اصولگرایی مغایر بود بر اساس تعهدی که داریم نمی توانستیم از این نوع افراد در فهرست استفاده کنیم. ما باید اصول خودمان را رعایت کنیم.
وی اظهار داشت: انتخابات در کشور ما یک امر ملی است. انتخابات یکی از اموری است که خوبی و بدی آن مستقیم در انقلاب اثر می گذارد و انتخابات یک مسئله جزئی و گذرا نیست.
حداد عادل با اشاره به اینکه یکی از آفت های مجلس، بخشی نگری برخی نمایندگان است گفت: برخی نماینده ها به جای اینکه کلان نگر و نماینده ملی و ایران باشند صرفا به فکر حوزه انتخابیه خودشان هستند در حالی که پرهیز از بخشی نگری، مطلبی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه با اشاره به نقش جامعتین در این جبهه اظهار داشت: جامعتین قصدشان نبوده است که در انتخابات وارد فعالیتهای حزبی شوند بلکه بیشتر سعی کرده اند با توجه به ماهیت انتخابات مجلس، ارزشهای حول اصولگرایی را تبیین کنند و کمک کنند مجلس در چارچوب اصولگرایی شکل بگیرد و این یک رابطه دقیق و خوب است.

 

https://shoma-weekly.ir/ohrNHD