مجلس

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را قانون مشخص میکند و این کار بر عهده مجلس است

انجام تکلیف برای اصلاح قانون به هیچ وجه به مفهوم زیر سوال بردن صحت انتخابات های قبلی نیست.
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را قانون مشخص میکند و این کار بر عهده مجلس است
امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به مبحث اصلاح قانون انتخابات که این روزها در مجلس مطرح است، گفت: ضرورتی که موجب ورود مجلس و مشخصاً کمیسیون شوراها و امور داخلی به بحث اصلاح قانون انتخابات شد به روز شدن قانون انتخابات با توجه به تحولات و  تجارب و نیازهای جدید و بهرهگیری از قوانین مترقی برخی کشورها بود و انجام تکلیف برای اصلاح قانون به هیچ وجه به مفهوم زیر سوال بردن صحت انتخابات های قبلی نیست.
وی با اشاره به نامه حجت الاسلام پورمحمدی به رهبر معظم انقلاب در زمان صدارت وزارت کشور درباره نواقص قانون انتخابات تصریح کرد: نزدیک به 4 ماه با افراد مجربی از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهشها و بعضاً شورای نگهبان و برخی از صاحب نظران و کارشناسان جلسات تخصصی در این خصوص برگزار شد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر فعالیتهای این کمیسیون اضافه کرد: در بحث اصلاح قانون انتخابات اعضای کمیسیون شوراها و به ویژه حجتالاسلام ابوترابی نایبرئیس مجلس نقش بسیار عمدهای ایفا کردند، ضمن اینکه آقای زاکانی هم مواد گوناگونی را پیشنهاد داد.
وی ضمن اشاره به جلسات خود و اعضای کمیسیون شوراها با شورای نگهبان و آیتا... جنتی برای ایجاد هماهنگی در آمادهسازی پیشنویس اصلاح قانون انتخابات افزود: این قانون باید سالهای قبل اصلاح میشد که در این زمینه کمکاری و قصور شده بود، لذا اصلاح و بازنگری آن در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به همراه مشورت با نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان صورت گرفت و البته قابل نقد سازنده و به دور از هیاهو میباشد.

https://shoma-weekly.ir/C2ebSX