مجلس

برنامه‌های دولت در حوزه مسکن مقطعی است

با برنامه‌هایی که دولت در حوزه مسکن چند صباحی در نظر گرفت باعث شد تا مسکن به‌طور نسبی از رکود فاصله گیرد اما متأسفانه عدم استمرار دولت در برنامه‌های تدوین‌شده از یک‌سو و عدم همکاری و حمایت بانک‌ها از انبوه‌سازان از سوی دیگر باعث شد تا جهش ایجادشده در حوزه مسکن به ناگاه فروکش کند و وضعیت بازار مسکن به حالت قبل از جهش درآید.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس گفت: متأسفانه عدم استمرار دولت در برنامههای تدوینشده از یکسو و همکاری و حمایت بانکها از انبوهسازان از سوی دیگر باعث شد تا جهش ایجادشده در حوزه مسکن به ناگاه فروکش کند و وضعیت بازار مسکن به حالت قبل از جهش درآید.

سید جواد ساداتی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم آران و بیدگل در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما در مورد رکود مسکن گفت: وقتی مسکن در حوزه اقتصاد فعال میشود باعث میشود تا دیگر صنایع اقتصادی کشور نیز فعال شوند.

وی در ادامه به شرایط فعلی رکود حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: رکود حاکم بر کشور که امروز مردم آن را بهوضوح لمس میکنند ناشی از رکودی است که در حوزه مسکن به وجود آمده است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند با اندیشیدن تمهیداتی، حوزه مسکن را فعال کند چراکه خارج شدن مسکن از رکود باعث خواهد شد تا دیگر صنایع اقتصادی کشورمان نیز از رکود خارج شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با علت رکود به وجود آمده در مسکن، گفت: معتقدم توقفی که در ساختوساز مسکن مهر در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده را میتوان یکی از علل رکود بازار مسکن به شمار آورد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که یکی از راههایی که دولت میتواند مسکن را از رکود خارج کند ارائه تسهیلات بانکی به سرمایهگذاران در این بخش است، اظهار داشت: عدم ارائه تسهیلات لازم از سوی بانکها به سرمایهگذاران مسکن از دیگر عواملی است که بر رکود مسکن حاکم بر کشور تأثیر بسزایی داشته است.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر دولت در حوزه مسکن ضعیف عمل کند رکود در دیگر بخشهای صنعتی و تولیدی را شاهد خواهیم بود ازاینرو ضرورت دارد تا در جهت خروج از رکود صنایع و واحدهای تولیدی با ارائه تسهیلات انرژِی و اکسیژنی تازهبه صنعت مسکن بدهد تا از این طریق بتواند کمک کند تا دیگر بخشها و حوزههای اقتصادی از رکود خارج شوند.

نماینده مردم آران و بیدگل در خانه ملت در خاتمه به جهش آنی خروج از رکود مسکن در کشور اشاره کرد و بیان داشت: با برنامههایی که دولت در حوزه مسکن چند صباحی در نظر گرفت باعث شد تا مسکن بهطور نسبی از رکود فاصله گیرد اما متأسفانه عدم استمرار دولت در برنامههای تدوینشده از یکسو و عدم همکاری و حمایت بانکها از انبوهسازان از سوی دیگر باعث شد تا جهش ایجادشده در حوزه مسکن به ناگاه فروکش کند و وضعیت بازار مسکن به حالت قبل از جهش درآید.

https://shoma-weekly.ir/wmspd2