مجلس

برنامه ششم توسعه از سوی دولت اجرایی نخواهد شد

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: آنچه که امروز در مجلس به عنوان برنامه ششم توسعه تصویب و نوشته می‌شود در حد کاغذ است و از سوی دولت اجرایی نخواهد شد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: آنچه که امروز در مجلس به عنوان برنامه ششم توسعه تصویب و نوشته میشود در حد کاغذ است و از سوی دولت اجرایی نخواهد شد.

حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار و خوشاب در خانه ملت و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد برنامه ششم توسعه، گفت: دولت لایحهای را که در مورد برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه کرد در قالب برنامه لایحهاش تدوین نشده بود بلکه تنها بیست تا سی صفحه برای نمایندگان انشاء نوشته و از نمایندگان در خواست داشت که انشای وی را به برنامه ششم توسعه تبدیل کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه را که اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به عنوان برنامه تصویب کردهاند کاملا با آن لایحهای که دولت به مجلس تقدیم کرد مغایرت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که آنچه که امروز در مجلس به عنوان برنامه ششم توسعه تصویب و نوشته میشود در حد کاغذ است و از سوی دولت اجرایی نخواهد شد، اظهار داشت: اگر در کشور برنامه ششم تدوین نشود از اجرایی نشدن برنامه بدتر است.

مقصودی به افزایش هزینههای دولت در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و ادامه داد: دولت آن چیزی را که به عنوان برنامه از مجلس تحویل میگیرد با برنامهای که به مجلس تقدیم کرده است تفاوت بسیار دارد چراکه نمایندگان در برنامه ششم توسعه هزینههای دولت را زیاد کردهاند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برنامه ششم توسعه از سوی دولت اجرایی نخواهد شد؟ گفت: وقتی تیم اقتصادی دولت را میتوان در سه طیف مختلف تقسیم بندی کرد و این طیفها همدیگر را قبول ندارند مثلا سیف رئیس بانک مرکزی صحبتهای وزیر اقتصاد را رد میکند چگونه انتظار داریم تا برنامه ششم توسعه از سوی دولتی که تیم اقتصادیش متحد نیست اجرایی شود؟

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خاتمه در پاسخ به سوالی مبنی برای این که از آنجایی که برنامه پنجم سی درصد اجرایی شده است برنامه ششم تکمیل کننده اهداف برنامه پنجم خواهد بود یا خیر؟ اظهار داشت: برنامه ششم توسعه به هیچ عنوان تکمیل کننده برنامه پنجم نیست و این برنامه که توسط نمایندگان در حال تصویب در صحن علنی است از سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) که بیان کردند مسئولان نظام میبایست به حال پا برهنگان باشند بسیار بسیار فاصله دارد.

https://shoma-weekly.ir/encPph