مجلس

بررسی رشد فزاینده قیمت ارز و طلا در کمیسیون اقتصادی

 ارسلان فتحی پور رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه بررسی رشد فزاینده قیمت ارز و طلا در بازار گفت : طی جلسه ای که با وزیر اقتصاد و وزیر صنعت ومعدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی و همچنین مدیران عامل بانکها در مجلس شورای اسلامی  با حضور کلیه همکاران کمیسیون اقتصادی و سایر نمایندگان صاحب نظر و برخی از اعضای هئیت رئیسه  برگزار شد ، وزرا و رئیس بانک مرکزی به ارائه توضیحاتی در خصوص عدم تعادلهای اخیر در بازار ارز و طلا پرداختند که برخی از آنها در حوزه های اقتصادی و برخی هم ناشی از مسائل مربوط به تحریم است که این بررسی ها  نیاز به یک جامع نگری و تحلیل کلی و اساسی دارد و لازم است به آن توجه ویژه ای بشود و در حال حاضر کمیسیون اقتصادی  در حال جمع بندی نظرات است تا در هفته آتی این گزارش را در صحن علنی به مجلس ارائه دهد .
عضو فراکسیون موتلفه در رابطه با روند قیمت طلا خاطر نشان کرد : یقینا شرایط فعلی خروج بازار از تعادل را به دنبال دارد با توجه به اینکه انتظار داریم شرایط منسبط‌تری را در آینده داشته باشیم . امیدواریم که از این عدم تعادل خارج شویم و با پیش رفتن بازار به سمت تعادل قیمتها ،طلا به قیمت واقعی خودش باز گردد.
 
هادی قوامی:
 تورم ناشی از عملیاتی نشدن مصوبه شورای پول و اعتبار است
همچنین هادی قوامی عضو شورای پول واعتبار در این رابطه گفت: تورم ایجاد شده ناشی از عدم عملیاتی شدن مصوبه شورای پول و اعتبار است که اگر این امر محقق می‌شد قطعا قیمت ارز و سکه کاهش پیدا می‌کرد.
این عضو فراکسیون موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه این مصوبه هنوز به بانکها ابلاغ نشده است. به طوری که با اجرایی شدن این مصوبه نقدینگی‌ها مکانیزه می‌شود و فعالیتهای تولیدی ایجاد می‌شود و همچنین اوراق مشارکت در شرایط خوبی به فروش می‌رسد اما متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است و باید مورد پیگیری قرار گیرد.
https://shoma-weekly.ir/Nc2vv3