مجلس

برخی کاندیداها رویکردهای لیبرالی و سکولار را به انقلاب اسلامی ترجیح می‌دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متأسفانه اکنون مشاهده می‌کنیم که برخی کاندیداها با نادیده گرفتن رویکردهای انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای سخن می‌گویند یا برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند که گویی بیش از آن‌که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند، نگاه‌هایی به رویکردهای لیبرالی و سکولاریسم دارند.
عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: ما در خصوص اینکه آیا تراز انقلاب اسلامی چیست و در چه ترازی باید کاندیداها را مورد سنجش قرار دهیم، به یک نقیصه در اطلاعرسانی و اجرای برنامهها روبهرو هستیم. کاندیداهایی که امروز در صحنه حضور دارند، باید تابعیت خودشان را به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پایبندی به بالاترین سطح در عملیاتی کردن قانون اساسی را تبیین کنند و رسانه ملی موظف است که در این جهت گامهای جدی و برنامهریزی دقیق داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه اکنون مشاهده میکنیم که برخی کاندیداها با نادیده گرفتن رویکردهای انقلاب اسلامی بهگونهای سخن میگویند یا برنامههای خود را ارائه میکنند که گویی بیش از آنکه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند، نگاههایی به رویکردهای لیبرالی و سکولاریسم دارند و این نگاه اصلاً مناسب و درشأن کاندیداهای ریاست جمهوری نیست. اینکه خطکشی دقیق برای سنجش میزان پایبندی افراد به مفاد و درونمایههای نظام اسلامی وجود نداشته باشد، مطلوب نظام اسلامی و عامه مردم نخواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون نیازمند این هستیم هرکدام از کاندیداها مشخص کنند با اجرای اصل سوم قانون اساسی چه رابطهای دارند یا برای رفع فقر، ایجاد رفاه و آسایش و امنیت در عرصههای مختلف چه برنامههایی در اختیار دارند یا اینکه در خصوص مسکن و اشتغال و نظایر آن که در اصل سوم قانون اساسی نکاتی مطرح شده است، آنها چه گفتمانی را طراحی کردهاند.

مقتدایی با تأکید بر این مطلب که صداوسیما نیازمند یک بازنگری در تولید محتواهای انتخاباتی است، افزود: اما به هر حال ما با یک نقیصه فرهنگی هم مواجه هستیم. در طول سالهای مختلف میبایست نسبت به آمیختگی فرهنگ با اهداف، آرمان و باورهای انقلاب اسلامی کارهای جدی انجام میشد که متأسفانه در این جهت کمکاریهای بسیاری رخ داده و نتیجه آن در فصل انتخابات ظهور و بروز پیدا میکند. در مجموع میتوان گفت که فعلاً فضای انتخابات، فضایی قابل توجه شده و به نظر میرسد برنامههای صداوسیما به شکلگیری فضای انتخاباتی کمک کرده است.

https://shoma-weekly.ir/dJeJxl