ویژه

برخی ها اضافه شدن صندلی به سینما را پیشرفت فرهنگی می دانند

شکال کار فرهنگ در کشور ما این است که می‌خواهیم شاخصه های آن را با اروپایی ها بسنجیم. متاسفانه اگر چندین صندلی به سینماها اضافه شود آن را پیشرفت می دانند اما معارف اسلامی را جزء فرهنگ به حساب نمی آورند.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب بسیاری بیان  می‌‌کردند که امام خمینی(ره) یک نفری می خواهد انقلاب کند و این نشدنی است اما دیدیم امام دلها را با خود همراه کرد و خداوند انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات فرهنگی و بیان آیاتی از قرآن کریم گفت: طبق آیات قرآن، ما برای راه خدا باید قیام کنیم. قیامی که جهت داشته و آن در مسیر اسلام و خداوند متعال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حرکت در مسیر خدا و اسلام باید خودباوری داشت. باید بدانیم اگر یک نفر هستیم می توانیم بسیار تاثیر گذار باشیم. طبق آیات قرآن چه بسا گروه اندکی که قیام کردند و بر گروهی که تعداد بیشتری داشتند غلبه کردند و این به اذن خداوند است و در انتخابات های مختلف مشاهده کرده ایم که تعداد اندکی دور هم جمع شدند اما با همدلی به پیروزی رسیدند.

افتخاری بیان داشت: متاسفانه در برخی از انتخابات ها هر چند فضا در اختیار ما بوده اما با کم دقتی و پرداختن به کلیات به جزئیات پرداخته و حتی دیدیم که اصولگرایان با هم به تصفیه حساب پرداخته و وزن کشی پرداختند و عرصه را به رقیب واگذار کردند.

وی افزود: باید با وحدت همگانی و دور هم جمع شدن قیام فرهنگی انجام پذیرد. اعضای موتلفه اسلامی در سراسر کشور باید توجه به وعده های الهی داشته باشند و با توجه به شعار امسال که هم موضوع اقتصاد و هم فرهنگ است باید شروع به برنامه ریزی و اجرایی کردن این شعار کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انتظار فرج حضرت حجت (عج) الزاماتی دارد گفت: باید در مسیر انتظار هر کسی بداند که وظایفی دارد و چشم اندازی را برای خود ترسیم کند.

وی ادامه داد: ما برای عالم به زمان خود باشیم و اینکه دین خود را بشناسیم.

افتخاری با تاکید بر تبیین فرهنگ از دیدگاه قرآن و عترت اظهار داشت: اشکال کار فرهنگ در کشور ما این است که میخواهیم شاخصه های آن را با اروپایی ها بسنجیم. متاسفانه اگر چندین صندلی به سینماها اضافه شود آن را پیشرفت می دانند اما معارف اسلامی را جزء فرهنگ به حساب نمی آورند.

وی افزود: شاخصه های فرهنگی خود را باید عوض کرده و به سمت معارف اسلامی و تبیین این معارف حرکت کنیم. و این موضوع بر دوش خواص و عوام است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند انسان را خلق کرد تا جانشیناش بر روی زمین باشد گفت: انسان باید ویژگی های خلیفه خدا بودن را داشته باشد و باید سخن خدا را بگوید و حرکت اش به سمت خدایی بودن باشد.

وی ادامه داد: باید مباحث طاغوت و اسلام را با هم مقایسه کرده و بشناسیم. چه مسائلی فرهنگ جاهلی بود و چه مسائلی فرهنگ انقلاب بوده است. اینکه ولی فقیه چه انتظاراتی از ما دارد تا بتوانیم به آن عمل کنیم.

افتخاری تصریح کرد: ما گنجینه غنی قرآن را در فرهنگ داریم که بسیار ارزشمند است . باید با نگاهی به تاریخ اسلام و انقلاب ببینیم چه بستر هایی امروز در مو ضوع فرهنگی وجود دارد. بسترهایی که پس از انقلاب در قوانین و قانون اساسی و ... به وجود آمده زمینه خوبی برای حرکت های فرهنگی است.

وی افزود: از دل فرهنگ ما سیاست ، اقتصاد و ... به وجود می آد و در واقع سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر نظرات امام و رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی و در جمع اعضای شورای انقلاب فرهنگی مسائلی را بیان کردند که باید توجه ویژه شود و ببینیم چه میزان شاخص گذاری و برنامه ریزی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری انجام داده ایم.

وی افزود: ما نیاز به کادرسازی در زمینه حل مشکلات فرهنگی داریم که بحمدالله در این زمینه موتلفه اسلامی مشغول فعالیت است.

افتخاری تاکید کرد: نبود کادرسازی در کشور مصر باعث شده که انقلاب آنها مصادره شود و این ضرورت موضوع کادرسازی را می رساند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید حرکت انقلاب اسلامی را جهانی بدانیم افزود: دنیا و مستضعفان آن چشم به انقلاب ما دارند و انقلاب اسلامی برای آن الگو است.

وی در خصوص برنامه عملیاتی اظهار داشت: باید مخاطب شناسی کرده و ببینیم جامعه هدف چه در درون کشور و چه در خارج از کشور چه کسانی هستند.

افتخاری گفت: باید منویات مقام معظم رهبری را اولویت بندی کرد و نمی توانیم همه کارها را همزمان انجام دهیم . در مجلس نیز در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم تا به کارها نظم دهیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: تا پایان سال جاری باید بدانیم حزب موتلفه اسلامی در لبیک به رهبری و تحقق شعار سال چه کاری می تواند انجام دهد. باید اولویت ها را مشخص کرد.

وی افزود: ارزیابی عملکرد در طول این سالها یکی از محورهای کار فرهنگی در اقدامات بوده و تشکیل تیم و حلقه های سیاست گذاری ضرورت دارد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از ظرفیت های عمومی کشور در مسیر فرهنگی و رفع مشکلات استفاده کرد.

افتخاری تاکید کرد: باید به موضوع مسجد محوری توجه ویژه داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/IR4zBQ