مجلس

برخورد با متخلفان بازار ارز و سکه باید ریشه‌ای باشد‌

آنچه که در بازار ارز رخ داد از بی تدبیری بود‌؛ به طوری که برخی ها با پالسهای غلط که این را ناشی از شرایط تحریم تعریف کردند این آدرس غلط دادن بود .
کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه بی‌تدبیری های  صورت گرفته در شرایط تحریم و افزایش فشارهای ناشی از آن عنوان کرد : به نظر می رسد در این شرایط  آنچه که در بازار ارز رخ داد از بی تدبیری بود‌؛ به طوری که  برخی ها با پالسهای غلط که این را ناشی از شرایط تحریم تعریف کردند این آدرس غلط دادن بود .
وی افزود : همچنین ما در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد رشد بی رویه در قیمت مرغ و گوشت بودیم که این مسئله نیز ناشی از بی تدبیری مسوولان امر بود . در بحث گندم نیز شاهد بودیم که گندم کشاورزان به دلیل قیمت بالا خریداری نشد و کشاورزان مجبور شدند ، گندم خود را به دامداران بفروشند در حالی که اکنون ما مجبور به واردات گندم به قیمت بالاتر شدیم‌. این مسائل نمونه هایی است که در شرایط تحریم فشارهای مضاعفی را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در ادامه با اشاره به ورود برخی از بنگاهها در بازار ارز و سکه خاطر نشان کرد : عده ای در بازار ارز ورود پیدا کردند که به نظر می رسد برخی از این بی ثباتی ارزی ناشی از ورود این بنگاههاست به طوری که دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ما این امر را  تائید می‌کنند‌. این بنگاهها با نقدینگی که در اختیار دارند متاسفانه در بازار ارز تاثیر می گذارند و بعدا قیمتها را به شکل  حباب گونه جا به جا می کنند . یعنی این قیمتها براساس واقعیتها نیست و به شکل حباب گونه است و ما فکر می کنیم که در خصوص این موسسات و نهادهای بانکی باید به شکل دقیق تری عمل نماییم .
 نماینده مردم شاهرود درخصوص برخورد با متخلفان بازار ارز و سکه تصریح کرد : برخورد با متخلفان بازار ارز و سکه باید ریشه‌ای باشد‌؛ زیرا من این موضوع را فراتر از این می بینم که شما یک عده را دستگیر کنید و تصور کنید موضوع خاتمه یافته است‌. زیرا در مسئله  بازار ارز برخی از موسسات و بنگاههای مالی دخیل بوده اند و به نوعی  عدم تصمیم گیری دولت در موقعیت مناسب هم دخیل بود . لذا نمی شود صرفا با دستگیری چند نفر موضوع خاتمه پیدا کند .
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از نشست مشترک بین دو فراکسیون اصولگرا در زمینه تنظیم سوال از رئیس جمهور خبر داد و گفت : پیشنهادی را برخی از دوستان مطرح کردند که هیئت رئیسه هر دو فراکسیون جلسه مشترکی داشته باشند و در مورد کیفیت سوال از رئیس جمهور و مسایل مربوطه با هم رایزنی کنند . علت آن است که امضاء کنندگان سوال از رئیس جمهور از هر دو فراکسیون مجلس هستند‌. ما با عنوان فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت این آمادگی را اعلام کردیم که این گفتگو را با برادران و دوستان خود در زمینه  موضوع سوال و
تنظیمات آن با یکدیگر هماهنگی و گفتگو داشته باشیم.    

https://shoma-weekly.ir/5xpbEe