مجلس

برای مقابله با تحریم نیاز به بازنگری در شیوه ها و روشها داریم

به همان نسبت که تحریم ها برنامه ریزی شده است ما هم باید برای دور زدن تحریم ها برنامه داشته باشیم .
غلامرضا اسداللهی؛ عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با بیان آنکه  در تحریم ها ما نیاز به بازنگری در شیوه ها وروشها داریم، گفت: در واقع بحث تحریمها شرایطی را برای کشور به وجود می آورد که  غالبا احتیاج به بازنگری در شیوه ها و روشها است. به همان نسبت که تحریم ها  برنامه ریزی شده است ما هم باید برای  دور زدن تحریم ها برنامه  داشته باشیم . قطعا شاید در برخی قوانین مصوب نیاز به باز نگری داشته باشیم و برخی از تسهیلات را در داخل کشور باید فراهم بکنیم و از محصولات داخلی استفاده نماییم .
وی افزود : بنده فکر می کنم یکی از راههای فراهم نمودن تسهیلات‌، فرایند قانونگذاری است، در واقع قوانینی باید مصوب بشوند و بعضی مقررات هم که مانع و دست و پاگیر است اصلاح شود. قوانینی وجود دارد که مناسب شرایط قبل از تحریم است‌، نیاز است در زمان تحریم  آنها را مرتفع کنیم . البته این وظیفه دولت است‌، نواقصی که در قوانین است یا مواردی نیاز به اصلاح دارد که روند تولید داخلی ما را تسریع کند، شناسایی کند‌. قطعا مجلس در این زمینه همکاریهای لازم را با دولت خواهد داشت.
اسداللهی ؛ نماینده تربت جام تصریح کرد : اگر این کار انجام پذیرد؛ و ما بیشتر متکی بر توان خودمان باشیم، این شرایط  تحریم بیشتر یک فرصتی خواهد بود که بتوانیم با فکر و ایده و توان فرزندان خودمان زمینه استقلال کشور را فراهم کنیم .چنانچه در دوره دفاع مقدس فرصتی برای تهیه تسلیحات به وجود آورد.  ما باید دوران تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و زمینه بازگشایی موانع را با فکر و توان ایرانی در داخل کشور فراهم کنیم .
 وی؛ تورم های ایجاد شده در این چند ماه اخیر را ناشی از سوء مدیریت دانست و گفت : تورم های ایجاد شده در این چند ماه اخیر را ناشی از سوءمدیریت است. درست که ما تحریم شده ایم  ولی نمی توان عامل همه گرانی ها بدانیم.ما باید مشکلات را واکاوی و باز شناسایی کنیم  تا بتوانیم راه حل پیدا کنیم. من فکر می کنم که بخشی از اتفاقات جامعه از سوءمدیریت است . واقعا باید این را قبول بکنیم که بعضی از مدیران ما توانمند نیستند تا در این شرایط بتوانند روند کاری کشور را  رو به جلو ببرند. انتظار است  دولت با شجاعت آنان را کنار بگذارد و افراد توانمند را سر کار بگذارد.  

https://shoma-weekly.ir/6Afkz0