ویژه

برای حل مشکلات اقتصادی کشور برنامه داریم

محمد نبی حبیبی با اشاره به طرح دیدگاههای اقتصادی دکتر آل اسحاق طی یک ماه گذشته گفت: حزب موتلفه برای حل مشکلات اقتصادی کشور برنامه دارد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این تشکل سخن میگفت افزود: بارها اعلام کردهایم ریشه مشکلات اقتصادی در ساختار نادرست بودجهریزی و بودجهبندی و در یک کلمه بودجه نویسی است. این نوع بودجه نویسی دقیقا نشان می دهد پیش بینی درآمدها چقدر است و برآورد هزینهها به چه میزان است. بنابر این کسری به طور اجتنابناپذیر رخ میدهد و این کسری یعنی پذیرش کاهش ارزش پول ملی.

حبیبی اظهار داشت: هر کس رئیس جمهور آینده شود باید برای معضل بودجهنویسی راهکار داشته باشد.

وی گفت: اگر بودجه مطابق برنامه‌‌ زمان‌بندی شده به مجلس ارائه شود امکان اصلاح وجود دارد اما همیشه بودجه را وقتی به مجلس می‌برند که امکان اصلاح پیدا نمی‌کند. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: نباید مجلس به گونه‌ای بودجه را اصلاح کند که بودجه از «لایحه» به «طرح» تبدیل شود. حبیبی با اشاره به سفرهای استانی دکتر آل اسحاق گفت: وی در سفرهای استانی با طرح دیدگاه‌های راهبردی اقتصادی خود در میان نخبگان نوعی روشنگری در خصوص برنامه‌های اقتصادی حزب دارد و این دیدگاهها جای خود را در میان نخبگان باز کرده است.


https://shoma-weekly.ir/TKKMbJ