مجلس

برای اصلاح قراردادهای نفتی از ابزار نظارتی خود استفاده خواهیم کرد

اما اگر اصلاحی صورت نگیرد و این موارد باقی بماند؛ به دلیل آنکه این ایرادات پانزده‌گانه مورد اجماع نمایندگان که علاقمند به منافع، مصالح و استقلال کشور هستند، بوده است و از طرفی این نکات از مواردی است که دغدغه دفتر مقام معظم رهبری و دلسوزان و آشنایان به صنعت نفت را منتقل کردند به مجلس و رئیس مجلس، لذا به نظر می‌آید که این موارد را مد نظر قرار خواهند داد ولی اگر این اتفاق نیفتد طبیعتا نمایندگان از ابزار نظارتی خود استفاده خواهند کرد.
سعید ادیانیراد عضو کمیسیون انرژی در خصوص روند بررسی قراردادهای نفتی به خبرنگار هفته نامه «شما» گفت: از 15 ایراد عمدهای که به قراردادهای نفتی وارد بود؛ 4 الی 3 مورد آن در مصوبه دوم رفع شد.3 ایراد آن هم به طور نسبی مرتفع شد ، مابقی آن هم قرار شد در مصوبه سوم اصلاح کنند، که اگر مابقی این ایرادات مرتفع شود. قراردادها مطلوب خواهد بود.

وی تصریح کرد: اما اگر اصلاحی صورت نگیرد و این موارد باقی بماند؛ به دلیل آنکه این ایرادات پانزدهگانه مورد اجماع نمایندگان که علاقمند به منافع، مصالح و استقلال کشور هستند، بوده است و از طرفی این نکات از مواردی است که دغدغه دفتر مقام معظم رهبری و دلسوزان و آشنایان به صنعت نفت را منتقل کردند به مجلس و رئیس مجلس، لذا به نظر میآید که این موارد را مد نظر قرار خواهند داد ولی اگر این اتفاق نیفتد طبیعتا نمایندگان از ابزار نظارتی خود استفاده خواهند کرد.

وی تأکید کرد: خصوصا نکاتی که مربوط به مسائل امنیتی کشور است ، باید نظر شورای امنیت ملی اخذ شود. انتقال تکنولوژی از سوی سرمایهگذاران باید اخذ شود. همچنین عدم انتقال مخزن به عنوان خط قرمز به قانون اساسی قلمداد بشود. البته نظیر این موارد زیاد بوده است. که باید مرتفع شود.

https://shoma-weekly.ir/a65kB0