مجلس

بخواهند دوباره آغاز کنند مردم ۹ دی دیگری می‌آفرینند

خبرنگار پایگاه بصرت در آستانه نهم دی گفت‌وگویی را با خانم دکتر لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ترتیب داده که شمارا به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

ویژگی حماسه ۹ دی چیست؟

۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود. روزی که نقش رهبری، امام و پیشوای الهی و برنامه‌های دشمنان را کاملاً آشکار کرد. این روز برای مردم تجربه‌ای شد به‌ویژه برای کسانی که فریب این تبلیغات را خورده بودند. آن‌ها باور نداشتند که این جریانی که در مسیرش قرار گرفته‌اند فتنه است و زمانی که آگاهی پیدا کردند برگشته و مانند حر از صف دشمن جدا شده و به‌صف دوست و به دفاع از انقلاب، نظام و ولایت پیوستند.

افراد باید توجه می‌کردند که اگر نقدی هم دارند آن را به‌طور مناسب و در جای خود مطرح کنند چون این نقد ممکن است سبب شود تا عده ای سوءاستفاده کرده و آن را به یک فتنه پیچیده و بحرانی تبدیل کنند. این‌ها مسائلی بود که ما در ۹ دی شاهد آن بودیم.

در روز ۹ دی همه مردم با هر ظاهر، عقیده، منش و طیف سیاسی کنار هم قرار گرفتند و در دفاع از نظام و کشور خود کوشش کردند. البته صبر و بصیرت بخشی مقام معظم رهبری نیز کمک کرد تا حماسه ۹ دی متولد شود.

نمایندگان مجلس در نهم دی چگونه عمل کردند؟

نمایندگان مردم در مجلس نشان دادند که به‌راستی نماینده این مردم با بصیرت هستند چراکه دو روز قبل از آن نمایندگان به‌صورت نمادین در مجلس شورای اسلامی راهپیمایی انجام دادند تا چشم فتنه و فتنه گران را کور کنند.

چه شد که حماسه ۹ دی شکل گرفت؟ و ملت اینگونه باشکوه به صحنه آمدند؟

برخی افرادی که آمده بودند، نمی‌دانستند که این فتنه از سال‌ها قبل از آن‌طرف برنامه‌ریزی‌شده و طوفانی است که عده‌ای در داخل کشور سلسله جنبان آن بوده و در حال پیاده کردن برنامه‌های دشمن هستند. عده دیگری هم بودند که نفهمیدند بازی‌خورده و در حال بازی کردن در زمین دشمن هستند، این افراد برای اعتراض نیامده بودند، بلکه قصد آنها رساندن مطالبات و صدای آن‌ها به گوش مسئولان و پیگیری بوده است. فتنه‌گران قصد سوءاستفاده از مردم را داشتند.

این نظامی که پای آن خون زیادی ریخته شده و جانبازان فراوانی داریم، امروز امید مستضعفان جهان و الهام‌بخش دنیا است. مردم متوجه شدند قصد این افراد از بین بردن این نظام است، در این شرایط بود که مسیر آنها عوض شد و با هر دید، ذائقه، نگرشی و دینی که بودند به آغوش نظام برگشتند.

به نظر بنده نقطه اوج اشتباه آن‌ها در محرم بود، خطای بزرگ دشمن و فتنه انگیزان در محرم بود که رنگ سبز را انتخاب کردند. رنگ سبزی برای مردم ما قداست دارد و آن‌ها با این کار خود نسبت به باورهای مردم اهانت کردند.

تفاوت حماسه ۹ دی با دیگر حرکت‌های مشابه چیست؟

راهپیمایی ۲۲ بهمن حرکتی در چارچوب نظام در شرایطی عادی است، حرکتی منسجم و منظم که هر سال در سخت‌ترین زمان‌ها هم تکرار می‌شود، اما بخش عمده‌ای از راهپیمایی ۹ دی توسط کسانی شکل گرفت که بازی‌خورده این فتنه بودند، آن‌ها برگشتند و در کنار مردم این حماسه را شکل دادند، با گستره‌ای عظیم‌تر و بزرگ‌تر از ۲۲ بهمن. این اجتماع از افرادی تشکیل‌شده بود که برای حمایت از نظام و رهبری آمده بودند.

آن‌ها می‌خواستند سیلی محکمی بر صورت فتنه‌گران بزنند، این حماسه بیمه‌کننده‌ی انقلاب ما بود، خیلی از مسائل برای مردم ما روشن شد که امیدواریم از یادشان نرود و طوری نشود که دشمن با لباس دیگری وارد شده و احساسات و افکار آن‌ها را به بازی بگیرد.

بعد از حماسه ۹ دی شاهد چه تغییر و تحولاتی در فضای سیاسی کشور بودیم؟

رسانه‌های بیگانه شکست خورده این میدان بودند. آن‌ها از حدود ۱۰، ۲۰ سال قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که الحمدالله به نتیجه نرسید. بنده در مجلس هفتم از سه وزیر سؤال پرسیدم و به این خاطر که بعضاً سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی به لانه جاسوسی تبدیل‌شده بود، تذکر دادم. متاسفانه در حال حاضر در سایز کوچک‌تری علیه نظام ما برنامه‌ریزی می‌کنند، در حالی‌که چنین چیزی درست نیست چراکه سفارتخانه باید پایگاه تعامل باشد و اینها مسائلی بود که برای ما آشکار شد و ما با آن مقابله کردیم.

از طرفی دیگر گروههای مختلف شناخته شدند. بازی خوردن سران فتنه آشکار شد و در حال حاضر آن‌ها جایگاهی بین مردم ندارند. گاهی حرکاتی انجام می‌دهند که بگویند آن‌ها زنده هستند اما واقعیت آن است که پایگاه و جایگاهی ندارند. مردم ما نشان دادند که دیگر فریب کسانی که حتی در برهه ای از تاریخ انقلاب ما مسئولیت‌های کلانی همچون رئیس قوه ای را داشتند نمی‌خورند.

آن‌ها نیز باید توجه کنند که مقام معظم رهبری فرمودند شمر سال 61 هجری، جانباز جنگ صفین بود که تا یک قدمی شهادت پیش رفته بود. مبادا طوری شود که خدایی نکرده تاریخ تکرار شود، این مسائل پیش بیاید و عاشورا تحریف شود یا مورد اهانت قرار گیرد.

چه تلاش‌هایی توسط فتنه‌گران برای احیاء مجدد فتنه بعد از ۹ دی صورت گرفت؟

عده‌ای در دفاع از فتنه‌گران، مکاتبات و نامه‌نگاری‌هایی کردند، گاهی اوقات اظهارنظرهایی نیز داشته و پا را از گلیم خود بیشتر دراز کردند و جای آن‌ که شکرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری باشند که با سماحت و گذشت شرع مقدس از سیره اهل‌بیت(ع) نخواستند حکم واقعی آن‌ها اجرا شود.

همان روزی که خدمت حضرت آقا بودیم، ایشان به بعضی از مدافعان فتنه گران فرمودند که اگر حکم واقعی آن‌ها اجرا می‌شد قطعاً شما ناراحت می‌شدید، بنابراین آن‌ها باید قدرشناس باشند از این رفعت اسلامی و صعه صدر و گذشتی که آقا نشان دادند و مردم ما هم به تبعیت از رهبر معظم انقلاب متعرض نشدند، پس همین جایگاهی که دارند حفظ کنند و انتظار بیشتر نداشته باشند.

فتنه‌گران بدانند که مردم دیگر اجازه نمی‌دهند افرادی که در فتنه دستی داشته و سلسله‌جنبان بودند بخواهند وارد عرصه سیاسی کشور شوند، اگر بخواهند وارد عرصه شوند مردم ما ۹ دی دیگری را می‌آفرینند تا انقلاب از وجود کسانی که با این دیدگاه‌ها هستند و می‌خواهند علیه نظام کار کنند و مسئولیتی بگیرند واکسینه شود. اینکه فردی که نظام را قبول ندارد و می‌خواهد در جهت براندازی نظام فتنه‌انگیزی کند بخواهد مسئولیتی داشته باشد و در جهت رشد منافع نظام حرکت کند غیرممکن است.

https://shoma-weekly.ir/FQkFXg