جامعه

بخش خصوصی در حل مشکلات سیل زدگان مشارکت کنند

عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مردم در زمان وقوع سوانح طبیعی خیلی زود و سریع به یاری هموطنان آسیب دیده می شتابند و با وجود بسیج نیروهای نظامی و انتظامی برای یاری هموطنان، مردم مشارکت وسیعی در کمک رسانی دارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، گردهمایی سالانه فعالان معدنی کشور توسط خانه معدن ایران با رویکرد یاری به سیل زدگان در قالب کمک های نقدی، کالایی و تامین مصالح ساختمانی برگزار شد.

علا میرمحمدصادقی٬ نایب رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در این مراسم گفت: مردم (بخش خصوصی) در زمان وقوع سوانح طبیعی خیلی زود و سریع به یاری هموطنان آسیب دیده می شتابند و با وجود بسیج نیروهای نظامی و انتظامی برای یاری هموطنان، مردم مشارکت وسیعی در کمک رسانی دارند.

وی یادآور شد: آمارهای منتشر شده گویای آن است که ده ها هزار واحد مسکونی براثر سیل از بین رفته و تخریب شده است، بنابراین حجم وسیعی از خانه های سیل زدگان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و انتظار می رود فعالان معدنی نیز براساس توانایی خود در این ارتباط مشارکت داشته باشند که بر این اساس پیشنهاد تامین 200 میلیارد ریال ارایه می شود.

به گفته میرمحمد صادقی، داوطلبان کمک و یاری به هموطنان سیل زده می توانند کمک های خود را به صورت اسنادی ارائه کنند که با بهره گیری از ظرفیت نهادهایی مانند سازمان اقتصاد اسلامی به تدریج قابل وصول است.

https://shoma-weekly.ir/BbkfGd