مجلس

بخشی از تکیه فتنه جدید بر فمنیست ها است

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: برنامه دشمن برای سال ۸۸ سیاسی بود و برای انتخابات امسال اجتماعی است و در این خصوص مقداری از تکیه گاه آنها بر روی مسئله زنان است.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در میزگرد نقش زنان در عزت ملی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در همایش عزت ملی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد با بیان اینکه انقلاب ما برای بانوان عزت‌آفرین بود اظهار داشت: بانوان هم در پیروزی انقلاب و هم در تداوم آن نقش مهمی داشتند و خدمات انقلاب بیش از همه شامل حال خانم‌ها شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: قبل از انقلاب هویت، عزت و جایگاه را از بانوان گرفته بودند ولی مردم فهمیدند که عزت را کجا باید پیدا کنند و منبع عزت را شناسایی کردند.

این نماینده مجلس پیرامون اقدامات خارج از چارچوب در مجلس ششم اظهار داشت: در مجلس ششم قانونی تحت عنوان کنوانسیون حقوق زنان تألیف کردند که یکی از بندهای آن این بود که روسپی‌گری حق بانوان است که البته این طرح توسط شورای نگهبان با قاطعیت رد شد.

افتخاری خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر از معاونت زنان ریاست جمهوری می‌شنویم که ما پاسخگو نیستیم که البته ما نیز قصد این را نداریم که مثل وزارت‌خانه از این معاونت سؤال کنیم ولی تلاش می‌کنیم به صورت تعاملی عمل کنیم. هرچند بعضاً مجبور به تذکر و سؤال می‌شویم.

لاله افتخاری اظهار داشت: دولت یازدهم همواره سعی می‌کرد بودجه را به موقع تحویل مجلس دهد ولی الآن لایحه دائمی شدن احکام پنجگانه برنامه پنج‌ساله را آورده که جزوه‌ای قطور است و دربرگیرنده همه چیزی نیست که باید باشد و ما آن را رد کردیم.

وی افزود: در این لایحه توجهی به وضع زنان، جوانان و مسائل فرهنگی نشده است و فقط بودجه‌ای را برای مؤسسه نشر آثار امام در نظر گرفته‌اند.

ادامه افتخاری اظهار داشت: لایحه ای که دو ماه از مجلس وقت گرفت هنوز در کمیسیون تلفیق کامل نشده است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مطالبی در این لایحه آمده که معلوم نیست کدام درد بانوان را دوا می‌کند و کدام استعداد را شکوفا خواهد کرد همچنین مسایلی چون جمعیت و سبک زندگی در این لایحه جایی ندارد.

افتخاری تاکید کرد: برنامه دشمن برای سال 88 سیاسی بود و برای انتخابات امسال اجتماعی است و در این خصوص مقداری از تکیه گاهش روی مسئله زنان است.

https://shoma-weekly.ir/CIuyr5