مجلس

با پوچ شدن زن غربی؛ باید الگوی زن مسلمان به جهان معرفی شود

هر چند که گفتمان غرب به ظاهر به اوج خود رسیده ولی در مورد زنان در سراشیبی و انحطاط به سر می‌برند، از این رو جوامع اسلامی باید گفتمان غالب اسلام درباره زنان را به غربی ها ارایه کنند.
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند که گفتمان غرب به ظاهر به اوج خود رسیده ولی در مورد زنان در سراشیبی و انحطاط به سر می‌برند، از این رو جوامع اسلامی باید گفتمان غالب اسلام درباره زنان را به غربی ها ارایه کنند.

فاطمه رهبر اظهار داشت: کم‌رنگ شدن نقش زن در خانواده و از بین رفتن وظایف مادری و همسری زن و تبدیل شدن زن به یک ابزار از افتخارات غربی‌هاست و می‌خواهند این هجمه‌ها را به کشورهای اسلامی وارد کنند که ما باید به مقابله با آنها بپردازیم.

به گزارش  ایرنا وی در همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان افزود: تشکیل این اتحادیه می تواند راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات فراروی جامعه زنان ارایه دهد چرا که اکنون در عرصه فعالیت های زنان مسایل و چالش های بسیاری وجود دارد.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی و مدنظر زنان دستیابی به عدالت جنسیتی است، ادامه داد: زنان فعال و کارآمدی در کشورهای مسلمان وجود دارند که همواره از جایگاه زنان دفاع کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه زنان در عرصه بین‌المللی فعالیت‌های زیادی داشته‌اند از این رو باید نگاه جوامع بین‌المللی به زنان یک نگاه درست و منطقی باشد، اضافه کرد: در شرایط کنونی که بیداری اسلامی اکثر کشورهای اسلامی را تحت الشعاع خود قرار داده ما نیز باید از آنها حمایت کنیم تا زنان بتوانند گام‌های موثری در این انقلاب‌ها بردارند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید فراوانی داشته‌اند که یک مرکزی برای فعالیت‌های زنان راه‌اندازی شود و این مرکز باید در عرصه بین‌المللی حضوری فعال داشته باشد تا بتواند راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات زنان ارایه دهد.

همایش بین المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان که از صبح امروز با حضور فرهیختگانی از ۳۰ کشور جهان در هتل اوین تهران آغاز به کار کرده تا عصر ادامه دارد.

https://shoma-weekly.ir/3QiSzj