مجلس

با تنخواه گردان نمی شود کشور را اداره کرد

رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی کشور مقدور نیست. خصوصاً اگر با شیوه پرداخت نقدی به مردم باشد‌؛ در جامعه به علت رشد نقدینگی ایجاد تورم می‌کند که در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست. البته اگر قرار شود که این فاز نیز اجرا شود بنابراین باید سال آینده اجرا شود.
رمضانعلی سبحانیفر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها در شرایط فعلی کشور مقدور نیست. خصوصاً اگر با شیوه پرداخت نقدی به مردم باشد؛ در جامعه به علت رشد نقدینگی ایجاد تورم میکند که در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست. البته اگر قرار شود که این فاز نیز اجرا شود بنابراین باید سال آینده اجرا شود.

عضو فراکسیون حزبموتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد: اجرای شیوه هدفمندی یارانهها باید به گونهای تعریف شود که افزایش حامل‌‌های انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانهها به سمت صنعت و تولید برود، در غیر این صورت موجب تورم وگرانی است و بخش صنعت و تولید ما دچار خساراتی جبرانناپذیر میشود.

نماینده مردم سبزوار افزود: اگر بخش‌‌های تولیدی کشور دچار آسیب شود و خساراتی ببیند، موجب بیکاری و تعدیل نیروهای کار ویا بسته شدن کارگاههای صنعتی و تولیدی میشود که این به ضرر اقتصاد کشور دراین شرایط تحریم است.

سبحانیفر با اشاره به تأخیر بودجه 92 تصریح کرد: بودجه آنطور که قانون تعیین کرده باید 15 آذر ماه ارائه شود و این خود دلایلی دارد؛ اول اینکه مجلس به‌‌موقع بتواند برنامهریزی کند و کارهای عمرانی و اقتصادی را کارشناسی کند و بحثهایی پیرامون بودجه داشته باشد و تا پایان امسال‌‌؛ بودجه به تصویب برسد.

وی افزود: با توجه به تعیین‌بودجه است که دولت و دستگاه‌های دولتی می‌توانند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند‌، با برنامه‌ریزی درست و صحیح می‌تواند امورات جامعه به موقع انجام شود و خلأ ایجاد نشود. نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بودجه به موقع نرسد قطعاً دچار مشکل می‌شویم. در اول سال برای سازمانها باید یک تنخواه در اختیار داشته باشید و با تنخواه گردانی که نمی‌شود مملکت اداره شود و  برنامه‌ریزی صحیح انجام بشود لذا تمام برنامه‌های اجرایی مختل می‌شود و نمی‌توانند برنامه‌ریزی درست و به موقعی داشته باشند و کارها عقب خواهند ماند و در بخش عمرانی ودر بخش اجرایی و اعتباراتی بیشترین خسارت را خواهیم دید.


https://shoma-weekly.ir/U54LSB