مجلس

با تغییر نام، وظیفه دولت در تأمین مسکن تغییر نمی‌کند

دولت در خصوص تأمین مسکن تکلیف و وظیفه‌ای داشته و دارد و باید مطابق قانون برنامه آن را اجرایی کند. حال با هر عنوانی باشد زیاد مهم نیست؛ ولی هدف دولت در این مسئله بحث حمایت‌کردن از قشر آسیب‌پذیر در حوزه مسکن است‌؛ ولی باید منتظر آیین‌نامه اجرایی آن باشیم‌. امیدوارم این کار در روندی پیش برود که این نگرانی‌هایی که در حوزه مسکن برای قشر آسیب‌پذیر جامعه وجود دارد، برطرف شود‌.
محمد فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح مسکن حمایتی دولت یازدهم در لایحه بودجه 94 اظهار داشت: یکی از موارد سبدهای اصلی خانوارها، تهیه مسکن است. در دولتهای گذشته بحث مسکن مهر مطرح بود که اقدامات خوبی انجام شد؛ ولی یکسری معایبی را هم در پی داشت.

وی افزود: این دولت در راستای تعهدات دولت قبل برای تأمین مسکن در کشور کارهایی را انجام میدهد. یکی از مؤلفههایی که در مجموعه دولت اخیراً مطرح شد، طرح مسکن حمایتی است.

نماینده مردم نطنز و قمصر خاطر نشان کرد: دولت برای آنکه وضعیت مسکن را ساماندهی و بازار را کنترل کند و از طرفی برای آنکه بتواند قشر آسیبپذیر جامعه را تحت پوشش قرار دهد بحث طرح مسکن حمایتی را در لایحه بودجه 94 در ذیل وظایف وزارتخانه راه و شهرسازی آورده است.

وی تصریح کرد: من فکر میکنم که هر دولتی برای تأمین مسکن باید یکسری طرحهایی داشته باشد. طرح مسکن حمایتی هم طرح خوبی است؛ ولی باید منتظر باشیم و ببینیم بحث آییننامهای آن چگونه تنظیم میشود.

فیروزی در پاسخ به این سؤال که این طرح چه تفاوتی با مسکن مهر یا مسکن اجتماعی دارد؟ بیان کرد: دولت در خصوص تأمین مسکن تکلیف و وظیفهای داشته و دارد و باید مطابق قانون برنامه آن را اجرایی کند. حال با هر عنوانی باشد زیاد مهم نیست؛ ولی هدف دولت در این مسئله بحث حمایتکردن از قشر آسیبپذیر در حوزه مسکن است؛ ولی باید منتظر آییننامه اجرایی آن باشیم. امیدوارم این کار در روندی پیش برود که این نگرانیهایی که در حوزه مسکن برای قشر آسیبپذیر جامعه وجود دارد، برطرف شود.

https://shoma-weekly.ir/t4YsJr