مجلس

باید کتاب بخشی از عادت مردم شود

فاطمه رهبر با تمجید از عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: نگاهی به تعداد کتابخانه های ساخته شده در کشور و همچنین تزریق کتاب به شهرستان ها نشان می دهد که چه میزان کار در این چند سال در این نهاد صورت گرفته است.
 فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور را یکی از موفق ترین سازمان های چند سال گذشته دانست و عنوان کرد: چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، عملکرد این نهاد یک عملکرد مترقی بوده است و نگاهی به تعداد کتابخانه های ساخته شده در کشور و همچنین تزریق کتاب به شهرستان ها نشان می دهد که چه میزان کار در این چند سال در این نهاد صورت گرفته است.

وی در خصوص طرح ایستگاه مطالعه گفت: مطمئناً هر طرحی که کتاب را به سطح جامعه بیاورد و دسترسی عموم به آن راحت شود، مفید و مثبت است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قفسه های ایستگاه مطالعه را در فرودگاه دیده ام، اظهار داشت: فکر میکنم این کار باید سالها پیش انجام می شد اما نکته ای که خیلی مهم است این است که نباید در این قفسه ها فقط یک کتاب وجود داشته باشد و اگر بخواهیم همه مردم را با هر سلیقه ای جذب مطالعه کنیم، باید کتاب های گوناگون با موضوعات گوناگون در آنها وجود داشته باشد.

رهبر در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه افزایش سرانه مطالعه، این است که کتاب را به بخشی از عادت مردم تبدیل کنیم.

https://shoma-weekly.ir/66jNut