مجلس

باید نهضت تجاری‌سازی موضوعات علمی ایجاد شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تجاری‌سازی موضوعات علمی در دستور کار کشورهای پیشرفته قرار دارد و در کشور ما نیز جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه ورود پیدا کرده و فعال است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی باید ارتباط تنگاتنگی با جهاد دانشگاهی داشته باشند،گفت: تجاری‌سازی موضوعات علمی در دستور کار کشورهای پیشرفته قرار دارد و در کشور ما نیز جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه ورود پیدا کرده و فعال است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ملکشاهی‌راد در بازدید از جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: باعث خوشحالی است که این سازمان دانش‌بنیان فارغ از حمایت‌های دولتی فعالیت کرده و علم را به ثروت تبدیل میکند.

ملکشاهی‌راد ادامه داد: جهاد دانشگاهی در راستای انجام کارها باید بسته‌های علمی را به مسئولین و دستگاه‌های اجرایی ارائه کند و در این رابطه می‌تواند با ایجاد شورایی در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی تولید فکر و علم را از وظایف مؤسسات دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه نرم‌افزاری باید کار کند و بخش سخت‌افزاری به سایر دستگاه‌ها محول شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ایسنا اظهار کرد: این خبرگزاری باید مجموعه نخبگان، دانشگاهیان و کسانی که متمایل به کار برای استان هستند را، متمرکز کند و امروز بیش از تولید باید روی حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی کار کرد چراکه تولید فکر و دانش، موتور محرکه است و می‌توان با آن به جامعه حیات بخشید.

ملکشاهی‌راد خاطرنشان کرد: امروز اصلی‌ترین نهادی که جامعه به آن نیاز دارد جهاد دانشگاهی است و حتی کپی‌برداری نیز نیاز به توسعه و دانش دارد و این نهاد می‌تواند با تولید دانشی که محصولاتش قابل فروش باشد به چرخه تولید کشور کمک کند. کما این‌که در کشوری مانند روسیه دانش و اطلاعات به فروش می‌رسد و به کارهای صنعتی ورود پیدا نمیکنند.

وی گفت: در جهاد دانشگاهی باید تحول و نهضتی ایجاد شود که جامعه به آن نیاز داشته باشد و خلأ آن را حس کنند. لرستان هم اکنون بزرگترین قبرستان صنایع تبدیلی است و این نهاد می‌تواند علت این موضوع را بررسی و برای آن نسخه درمان صادر کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی با بیان این‌که اشتغال باید ارزان‌قیمت باشد، اضافه کرد: لرستان جامعه‌ای بسیار بکر و مشتاق در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان است که می‌توان به عنوان یک سرمایه از آن در حوزه اقتصادی استفاده کرد. ریسک تولید بالاست و باید شرایطی در راستای سرمایه‌گذاری بومی و توانمندسازی در حوزه‌هایی ازجمله مشاغل خانگی را فراهم کرد.


https://shoma-weekly.ir/jN3r3p