مجلس

باید مواظب توطئه‌های دشمنان بود

محمد جواد نظری: در هر انتخاباتی حواشی و فشارهایی از سوی بیگانگان وجود داشته و دارد و آنان به دنبال اختلاف افکنی بین نیروهای انقلابی و اصولگرا هستند. در این انتخابات نیز باید مواظب این توطئه‌ها باشیم.

محمد جواد نظری مهر عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در خصوص الزامات رقابت بین کاندیداها در انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهار داشت: مسأله انتخابات در کشور ما با یکسری مراحلی برگزار می‌شود که کاندیداها بعد از تأیید شورای نگهبان وارد عرصه رقابت می‌شوند.
در انتخابات گذشته نیز جریان اصولگرایی نیز  دارای ساز و کار خاص خود بوده و وارد عمل شده‌اند به طوری که از کاندیداهای خود با تمام وجود حمایت می‌کنند و مردم نیز تا کنون نسبت به انتخابات اقبال خوبی نشان داده‌اند و شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هر انتخاباتی حواشی خاص خود را دارد و باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم؛ تصریح کرد: باید توجه داشت که چه اصلاح طلبان و چه گروه‌های دیگر که وارد عرصه رقابت می‌شوند یک رقابت خوب داشته باشد که تا کنون چنین بوده است به هر جهت در هر انتخاباتی حواشی و فشارهایی از سوی بیگانگان وجود داشته و دارد و آنان به دنبال اختلاف افکنی بین نیروهای انقلابی و اصولگرا هستند. در این انتخابات نیز باید مواظب این توطئه‌ها باشیم.
نظری افزود: البته بنده فکر می‌کنم تا به حال نظام ما توانسته است که مسأله انتخابات را در کشور به خوبی اداره کند و به خوبی پیش ببرد و مردم نیز  توطئه ها را خنثی نمایند و امید است در این انتخابات نیز بتوانند به خوبی این مسأله را مدیریت نماید و باید دید که شورای نگهبان چه کسانی را به تأیید می‌رساند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با رقیبان احتمالی این انتخابات خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسدکه رقابت بین گروههای مختلف اصولگرایی است که بازار آنها نیز روز به روز گرم‌تر خواهد شد. به اعتقاد من یک رقابت دیگری نیز بین نیروهای فی ما بین نیز وجود دارد که به میدان خواهند آمد و مردم نسبت به آنها دید خوبی دارند.
وی با بیان آنکه در هر انتخاباتی باید اخلاق انتخاباتی رعایت شود و این مساله از الزامات مهم در انتخابات است گفت: یکی از مسائل مهم در نظام جمهوری اسلامی و نیز آموزه‌های دینی ما رعایت اخلاق در هر زمینه است. در انتخابات نیز باید اخلاق رعایت شود و این امر نباید سبب کینه توزی‌ها و مشکلات در جامعه شود.
نماینده مردم بندر گز در ادامه افزود: کاندیداها باید با سعه صدر در عرصه انتخابات حضور یابند تا ما یک انتخابات خوبی را داشته باشیم. این مساله نباید موجب شود که ما دستاویزی به دست دشمنان بدهیم. بلکه باید در یک فضای با صفا و صمیمیت نیروها و جریانات کار خود را پیگیری کنند و نهایتاً هر کسی رئیس جمهور شد به عنوان رئیس جمهور ایران او را قبول داشته باشند تا کارها به خوبی پیش رود؛ و اگر تخطی هم صورت بگیرد بالاخره باید از راه قانونی آن را پیگیری نمایند، نه آنکه با جوسازی وارد عمل شوند. ولی آنچه در این انتخابات دارای اهمیت ویژه است آن است که این انتخابات باید به نحو احسن برگزار نماییم.


https://shoma-weekly.ir/Xe9Qsq